اقدام انقلابی یک مدیر جهادی/زمین های کشاورزی مازندران سندار می شوند
اقدام انقلابی یک مدیر جهادی/زمین های کشاورزی مازندران سندار می شوند
سکان نیوز؛ سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران از سنددار شدن زمین های کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش سکان، حسن عنایتی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه شورای هماهنگی سازمان با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مازندران 27 درصد اعتبارات به بخش کشاورزی اختصاص یافت، گفت: مازندران ظرفیت بالقوه ای در کشور دارد و به همین دلیل باید با رویکرد و تحول جدیدتری بحث امنیت غذایی را دنبال کنیم و از توانمندی های بالای استان در راستای این امر استفاده بهینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: روزانه 400 تن مرغ به استان تهران ارسال و 500 تن در استان مازندران توزیع می شود و مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باید 5 برنامه محوری وزیر جهاد کشاورزی را الگو و محور کار خود قرار دهیم تا به تولید مورد نظر دست پیدا کنیم، ادامه داد: با کشاورزی قراردادی می توانیم تولید با کیفیت در استان داشته باشیم.

عنایتی حوزه زمین و بستر تولید را در مازندران از اهمیت بالایی خواند و گفت: سنددار کردن اراضی باید اولویت اصلی ما قرار گیرد.

وی افزود: تا قبل از سال چند برگ سند صادر و تقدیم کشاورزان خواهد شد تا به اراضی کشاورزان هویت دهیم و زمین های کشاورزی سنددار شده و هویت پیدا کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه یکی از چالش های بزرگ ما عدم هماهنگی در ارایه آمار و اطلاعات است و یکپارچگی آمار و اطلاعات نداریم، گفت: باید سامانه و پلتفرمی طراحی کنیم تا به این پراکندگی آمار خاتمه دهیم و آمار واحد و قابل دسترس داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه باید انسجام در بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی داشته باشیم، افزود: تجار و بازرگانان باید در کنار ما باشند و از ظرفیت اتاق بازرگانی در این امر استفاده کنیم و بازارهای داخلی و خارجی را شناسایی و سهم خود را از این بازارها افزایش دهیم.

عنایتی بیان کرد: با تولیدات بسیار خوبی که در بخش کشاورزی وجود دارد باید به صورت همزمان در بازار و تجارت و بازرگانی ورود داشته باشیم و سهم خود را از بازارهای جهانی افزایش دهیم.

وی افزود: زنجیره تولید را باید در همه محصولات کشاورزی ایجاد کینم چراکه تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر زنجیره تولید و ارزش محصولات کشاورزی است که باید سرمایه گذاری خوبی در این حوزه انجام شود.