اقدامات زیادی جهت ایجاد زمینه رفاهی بازنشستگان برنامه ریزی کردیم
اقدامات زیادی جهت ایجاد زمینه رفاهی بازنشستگان برنامه ریزی کردیم
سکان نیوز؛ مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت:اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام بزرگی در جهت تکریم بازنشستگان و بهبود وضعیت معیشتی این عزیزان است که با همت و تلاش تمامی دست اندرکاران محقق گردید .

مراسم تقدیر و تجلیل از بازنشستگان نمونه تأمین اجتماعی خراسان رضوی با حضور شریعتمداری، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونین وی، بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی و جمع محدودی از رؤسای تشکلات کارگری و بازنشستگان به دلیل شرایط ویژه ناشی از کرونا، همزمان در کل کشور به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار گردید .
دکتر سالاری اظهار داشت : برنامه‌های فرهنگی و ورزشی متنوعی برای بازنشستگان درنظر گرفته بودیم که به خاطر شرایط کرونا زمینه اجرای آن مهیا نمی باشد. در همین راستا اقدامات زیادی را در جهت ایجاد زمینه رفاهی بازنشستگان برنامه ریزی کردیم که پس از نهایی شدن اعلام می کنیم.
سالاری افزود: یکی از مهمترین اقدامات اخیر سازمان، احیای اعتبار دفترچه‌های درمانی سازمان در جامعه می باشد. و گام بعدی اجرای نسخه الکترونیکی می باشد که کیفیت خدمات درمانی با اجرای نسخه الکترونیکی افزایش می یابد . کیفیت خدمات درمانی با اجرای نسخه الکترونیکی افزایش یافته و بیمه تکمیلی ساماندهی می شود.
وی همچنین از پرداخت کارکرد خرداد ماه مراکز درمانی طرف قرار داد خبر داد .
مدیر عمل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سرعت گسترش خدمات غیر حضوری و الکترونیکی این سازمان گفت : با اجرای طرح های خدمات غیر حضوری سازمان، 40 درصد مراجعات مردم به مراکز اجرایی کاهش یافته و این عدد تا پایان بهمن ماه به 75 درصد خواهد رسید.
در ادامه دکتر دهدشتی معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان‌ها سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت : در این مراسم 11 نفر از منتخبین کشوری را به عنوان مستمری بگیران نمونه سازمان تأمین اجتماعی بصورت ویدئو کنفرانسی مورد تجلیل قرار می دهیم.
دهدشتی اضافه کرد : متناسب سازی درخواست دیروز و اقدام امروز است که با تمام مشکلات مربوط به آن و کمبود منابع ، اجرا شد و موجب رضایتمندی بازنشستگان را فراهم نمود.

سپس بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت : متناسب سازی که 14 سال پیگیر آن هستیم اجرا و باعث رضایتمندی و خوشحالی بازنشستگان شد لذا از همراهی و همکاری وزیر محترم و مدیر عامل سازمان که در در جلسات تاکیدات زیادی در نهایی و اجرایی شدن این طرح داشتند، قدر دانی می کنیم.این طرح یک کار کارشناسی شده بوده است که باید حتماً بزرگی و تاثیر آن بسیار منعکس شود.
در ادامه مهندس نظام مدیر کل تأمین اجتماعی خراسان رضوی با ارتباط ویدئو کنفرانسی در مراسم طی سخنانی اظهار داشت : تأمین معیشت بازنشستگان از مصادیق تکریم آنان است.ما نیز از اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان که لبخند رضایت را بر لبان آنان نشاند، خوشحالیم .
دکتر شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان آخرین سخنران : شأن نزول سوره مبارکه هل اتی، یک واقعه بزرگ تاریخی را روایت می‌کند که یک خانواده بزرگ و آسمانی را به عنوان الگو به ما معرفی می کند.
نامگذاری این روز به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان به زیبایی انجام شده است.
وی افزود : شرایط خاصی را کشور ما در حال حاضر تجربه می کند. شرایطی که آمریکا و هم پیمانانش دنیا را بسیج کرده تا در مقابل ملت ایران بایستند و امروز شاهد شکست آنان در تداوم تحریمات تسهیلاتی ایران در سازمان ملل هستیم.روند رو به افول آمریکا در دنیا مشهود است.
وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : یکی از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، رسیدگی و تکریم فرزانگان و بزرگان و بازنشستگان کشور می باشد. مقام معظم رهبری تاکید دارند که رسیدگی به بازنشستگان، عین وفاست و باید توجه ویژه شوند.
شریعت مداری تأکید کرد : باید برای رفاه بازنشستگان از امکانات موجود با استفاده از مدیریت بهینه، گام برداشت. امکانات مناسبی به ویژه در حوزه اسکان و گردشگری وجود دارد.
وی گفت : متناسب سازی حقوق بازنشستگان موضوع بسیار بزرگی بود که به دنبال جلسات متعدد کارشناسی و پیگیری های زیاد و مدیریت بهینه منابع، انجام گردید.