افزایش 30 درصدی مصرف برق در مازندران، گیلان و گلستان/فاصله 12هزارمگاواتی بین تولید و مصرف/مشترکان همکاری کنند
افزایش 30 درصدی مصرف برق در مازندران، گیلان و گلستان/فاصله 12هزارمگاواتی بین تولید و مصرف/مشترکان همکاری کنند
سکان نیوز؛ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به رکورد 67 هزار و 12 مگاواتی مصرف برق در روز گذشته گفت: همکاران ما در صنعت برق در تلاش هستند تا بیشترین تولید نیروگاه ها را داشته باشیم اما همچنان میان تولید و مصرف فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و سخنگوی صنعت برق امروز در گفتگویی زنده با شبکه خبر گفت: علی رغم محدودیت تولید برق توسط نیروگاه های برق آبی، امروز توانستیم 55 هزار مگاوات برق در مدار تولید داشته باشیم اما همچنان 12 هزار مگاوات بین تولید و مصرف فاصله وجود دارد که فاصله زیادی است. لذا از همه مشترکان میخواهیم در کاهش و مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعات اوج مصرف با ما همکاری داشته باشند.
رجبی مشهدی افزود: به دلیل افزایش نیاز بیمارستان ها به اکسیژن، مصرف برق صنایع فولادی هم به خاطر تولید اکسیزن ها قدری افزایش یافته و باعث بالاتر رفتن ناترازی تولید و مصرف برق شده است. به همین دلیل لازم است نسبت به مدیریت مصرف تلاش بیشتری داشته باشیم.
سخنگوی صنعت برق با نام بردن از استان های پر مصرف کشور اظهار داشت: استان های یزد و هرمزگان 24 درصد افزایش اوج نیاز مصرف و استان های مازندران، گیلان و گلستان 30 درصد نسبت به روز مشابه در سال گذشته افزایش نیاز مصرف داشته اند که این میزان افزایش کار را برای ما دشوارتر کرده است.
وی امروز، فردا و روز شنبه هفته آینده را روزهای گرم و با مصرف خیلی زیاد برای صنعت برق دانست و افزود: از روز یکشنبه با روند کاهش دما، کاهش مصرف را خواهیم داشت. بنابراین همکاری مشترکان حتی با 10 درصد کاهش مصرف می تواند ما را در تامین برق پایدار همه مشترکان یاری کند.