افزایش اختیار استانداران نباید سبب فرافکنی دولت شود
افزایش اختیار استانداران نباید سبب فرافکنی دولت شود
سکان نیوز؛ عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه افزایش اختیار استانداران نباید سبب فرافکنی دولت شود، گفت: افزایش اختیارات استانداران بدون پشتوانه مالی امکان پذیر نیست.

احمد علیرضابیگی در گفت و گویی در خصوص افزایش اختیارات استانداران، گفت: در لایحه بودجه سال 1401مسئولیت‌هایی متوجه استانداران شده است که شاید سبب فرافکنی دولت شود و استانداران را در خط مقدم پاسخگویی قرار دهد. افزایش اختیارات استانداران بدون پشتوانه مالی امکان پذیر نیست ضمن اینکه ستاد راهبردی باید تشکیل شود که همه استانداران را در یک مسیر قرار دهد تا منابع خود را صرف اولویت‌ها کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آفاتی که در این شرایط فعلی به چشم می‌خورد، تاثیراتی است که به استانداران تحمیل می‌شود، آنها در به کارگیری افراد مورد نظر خود نمی‌توانند اقدامی انجام دهند و ناچارند از فشارهایی که به آنها تحمیل می‌شود، تبعیت کنند.

وی افزود: اگر این رفتار در مورد توزیع منابع صورت گیرد ما با افزایش اختیار استانداران هیچ نتیجه‌ای نخواهیم دید. بنابراین نیازمند پشتوانه قوی هستیم تا استانداران در برابر این فشارها استقامت و منابع را صرف اولویت‌ ها کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 1401 صندوقی پیش بینی شده تا منابع استان‌ها به صورت مجزا تخصیص داده شود، گفت: افزایش اختیارات استان به تنهایی راهگشا نخواهد بود، دولت باید سیاست‌های راهبردی را مشخص کند که لایتغیر باشد.