افتتاح خانه خلاق شاهد در تنکابن گامی در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری است
افتتاح خانه خلاق شاهد در تنکابن گامی در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری است
سکان نیوز؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: افتتاح دومین خانه خلاق کشوری در تنکابن فرصتی برای ایجاد طرح‌هایی به‌منظور حل مشکل اشتغال جامعه ایثارگری است.

به گزارش ایثار واحد مازندران، سعید کهن سال در مراسم افتتاح خانه خلاق شاهد در تنکابن، ضمن استقبال از چنین طرح‌هایی به‌منظور حل مشکل اشتغال جامعه ایثارگری، در خصوص نهادینه کردن مهارت با استفاده از توان محیطی جهت بهره‌مندی از مزیت منطقه‌ای بیان کرد: چیزی که بتوان از آن برای راه‌اندازی ایجاد شغل استفاده کرد مراکز خلاق و رشددهنده و کسب و کارهای خرد است.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: تولید مشاغل دانش‌بنیان باید به گونه‌ای باشد که قابلیت رقابت‌پذیری و برند بودن را داشته باشد، در این زمینه نگاه باید از قالب تقلیدی تغییر کند و به سوی ایده‌های خلاق و نو اثر بخش برود.
کهن سال تاکید کرد: باید عوامل موثر در ایجاد یک شغل را شناسایی کرد و بر اساس استعدادها و ظرفیت ها،توان منطقه‌ای پیدا کرد، تا در فضای کسب و کار موفقیت حاصل گردد و تلاش‌هایی که در این زمینه صورت می گیرد با نگاه ترویجی همراه باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه از توان منطقه‌ای که بخش‌های زیادی از آن گردشگری محسوب می‌شود بهره لازم را برد، عنوان کرد: باید با کمترین امکانات به بهترین نتیجه برسیم و برای تحقق این امر مهم باید به دنبال این باشیم که بیشترین بهره‌وری را ایجاد کنیم.
در این جلسه عادل مهری مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های ایثارگری هدف از راه اندازی استارت آپ‌ها را بیان کرد و گفت: در راستای تأکیدات دکتر قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خانه خلاق بعنوان مراکز شتاب دهنده برای ایجاد مشاغل جدید مشاوره، آموزش و… راه اندازی گردد.
وی افزود: این مراکز می تواند بستر مناسبی را برای ورود استارت آپ ها جهت ارائه طرحهای نوآورانه در قالب برنامه و… فراهم کند.
همچنین امام جمعه موقت تنکابن از افتتاح خانه خلاق شاهد و ایثارگر از سوی بنیاد تشکر کرد.
این خانه به مدیریت فرزند شهید معظم مقدم با حضور عادل مهری مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های ایثارگری بنیاد مرکز، مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران مازندران، معاون فرهنگی بنیاد استان،رئیس بنیاد تنکابن، مسئولان شهر تنکابن و تعدادی از استارت آپ‌های شهرستان‌های تنکابن رامسر و عباس افتتاح شد.

کهن سال به اتفاق مدیرکل دانش‌پژوهان و تشکل‌های ایثارگری و رئیس بنیاد تنکابن با مادر بزرگوار شهیدان والامقام مرتضی و عبئدالحسین چالکش احمدی دیدار و از ایشان تجلیل کرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران پیش از این جلسه با حضور در محل کار همکاران بنیاد تنکابن، به صورت چهره به چهره با خادمین شهدا و ایثارگران این شهرستان دیدار و ضمن تشکر از زحمات و تلاش شایسته آنان در جهت ارائه خدمت به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان قدردانی کرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران پس از آن بلافاصله در شهرستان کلاردشت حضور یافت و نقی محمودی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چالوس را با حفظ سمت به عنوان سرپرست بنیاد کلاردشت منصوب کرد.
کهن سال طی گفتگویی اظهار کرد: نگاه سازمانی ما حفظ شأن و منزلت، تکریم و احترام و رضایتمندی جامعه معزز ایثارگری است و امروز عزتمندی در قبال ایثارگران مهمترین اصل در بنیاد است و کارکنان بنیاد با تلاش و کوشش، فکر و ذهن خود را در راستای خدمت به ایثارگران عزیز معطوف کنند.