اعتبار 330 میلیارد تومانی برای تکمیل و اجرا پروژه های آب در بابل
اعتبار 330 میلیارد تومانی برای تکمیل و اجرا پروژه های آب در بابل
سکان؛ مهندس مهدی حسن پور از اعتبار 330 میلیارد تومانی برای تکمیل و اجرا پروژه های آب در دوبت سیزدهم در شهرستان بابل خبر داد.

به گزارش سکان، مدیر آب و فاضلاب شهرستان بابل با اشاره به آغاز هفته صرفه جویی آب بیان داشت؛ آب تنها نعمت الهی است که جایگزینی آن به سختی انجام میشود و آب شیرین و قابلیت شرب در کل دنیا یک حجم محدود میباشد.

وی افزود؛ شهرستان بابل هم از این محرومیت و کمبود بی بهره نیست بخشی از منابع آبی شهر بابل و امیر کلا از منابع خارج شهرستان تامین می‌شود.

حسن پور با اشاره به اینکه با حفر چاه عمیق و ساخت مخازن و خطوط انتقال آب را به دست مردم می رسانیم، گفت؛ با احداث سد مرحوم صالحی مازندرانی و ساخت تصفیه خانه آب در درونکلا بخشی از منابع آبی را از این بخش تامین می شود.

وی گفت؛ در حال حاضر 7 شهر و 6 بخش در حوزه شهرستان تحت پوشش ما هستند و از این هفت شهر ۱۵۰ هزار اشتراک و ۲۱۹ هزار واحد خانه تلقی می شود زیر پوشش این اداره می باشد و در حوزه روستا نیز حدود ۶۹ هزار اشتراک و با ۷۲ هزار واحد تحت پوشش می باشند.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بابل بیان داشت؛ در حوزه روستایی با توجه به اینکه بابل بیشترین روستا و آبادی را در مازندران دارد حدود ۶۷۸ روستا را شامل می شود که اداره آب و فاضلاب فقط ۲۹۸ روستا را تحت پوشش دارد و بقیه روستاها به صورت هیئت امنایی یا خودگردان توسط مردم مدیریت آب می شوند.

وی با بیان اینکه آب و فاضلاب مازندران برای حفظ و نگهداری منابع آبی بالغ‌بر ۱۸۳ ایستگاه که شامل چاه ها و منابع و مخازن می‌شود را احداث کرده و بر مدار بهره‌برداری قرار داده است افزود؛ این ۲۹۸ روستای تحت پوشش از این مخازن آب برخوردار می شوند.

مهندس حسن پور گفت؛ مجموعه فعالیت شرکت در قالب حفر چاه های شرب، تعویض الکتروپمپ ها، مهندسی مجدد و عملیات بهسازی منابع، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، اصلاح و باز سازی آنها و احداث مخازن آب شرب است که تا امروز برای حل مشکلات مردم این فعالیت ها را انجام دادیم.

وی افزود؛ در حوزه منابع آبی از چاههای عمیق، چشمه و آبهای سطحی برای تامین آب شرب مردم استفاده می کنیم برای تامین آب شهر بابل و امیر کلا بالغ بر ۳۲ حلقه چاه در حوزه شهر های هفتگانه بابل انجام گرفت چیزی که در حال حاضر تولید می شود برای شهرهای گروه الف که بخشی از این سهم را بابلسر بهره مند می شود نزدیک بر ۸۰۰ لیتر بر ثانیه می باشد آب سطحی می باشد که از سد آیت الله صالحی مازندرانی تامین می شود و مابقی که نزدیک به ۱۰۰۰ لیتر بر ثانیه می باشد از خارج شهرستان تامین می شود.

مهندس حسن پور با اشاره به اینکه نیاز آبی شهرستان بابل حدود هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می باشد گفت: در حال حاضر این شهرستان تأمین کننده ۹۲۰ لیتر در ثانیه آب است و امید داریم در آینده نزدیک با تکمیل تصفیه خانه درونکلا این کمبود در شهرستان به طور کامل از بین برود.

وی گفت؛ در حوزه فاضلاب نیز  اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در بحرالرم شرقی و غربی می باشد که برای تکمیل این پروژه یک پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اخیرا انجام داده ایم.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان بابل در پایان سخنانش اظهار داشت: تعداد پروژه‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم ۵۷ پروژه اجرایی در این شهرستان است که با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان در حال تکمیل واجرا می باشد.