اطلاعیه شماره ۲ بازگشایی مدارس مازندران منتشر شد
اطلاعیه شماره ۲ بازگشایی مدارس مازندران منتشر شد
سکان نیوز/ دبیرخانه پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران، اطلاعیه شماره ۲ بازگشایی مدارس را منتشر کرد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ متن اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
مواردی که برای بازگشایی مدارس مورد تاکید است:
۱- مطالعه دقیق شیوه نامه بازگشایی مدارس و تبیین آن در جلسه شورای مدرسه.
۲- روزهای پنجشنبه، روز موظف برنامه هفتگی نیست، اما می‌توان از ظرفیت آن برای فعالیتهای مکمل، فوق برنامه و آموزشهای مجازی استفاده کرد.
۳- استفاده از شبکه آموزش دانش آموزان(شاد) به عنوان رسمی ترین شبکه و بستر آموزش: استفاده از سایر سامانه ها و پیام رسانهای معتبر و مجاز آموزشی در صورت نیاز می تواند به عنوان مکمل استفاده شود.
۴- در وضعیت قرمز، حضور تمام عوامل اجرایی مدارس (مدیر، معاونین، مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدرسه) برابر برنامه هفتگی اجباری والزامی است.
۵- تشکیل کلاسهای مجازی در وضعیت قرمز، در دوره متوسطه در هر نوبت رسمی در دو وقت ۳۰تا ۳۵دقیقه ای، پایه اول ابتدایی ۲۵دقیقه، و پایه های دوم تا ششم ابتدایی ۳۰دقیقه در نظر گرفته شده است. یعنی می توانیم یکی از وقتها را به مدارس دخترانه و وقت دیگر را به مدارس پسرانه و یا هر شیوه ای را که کمیته توسعه مدیریت ادارات تصویب کنند اعلام و اجرا کنیم.
۶- دانش آموزانی که به هر دلیل به اینترنت و آموزشهای مجازی دسترسی ندارند، توسط مدرسه شناسایی و محتوای آموزشی در قالب جزوه، درسنامه، بسته های آموزشی، و آموزش تلویزیونی ارائه شود.
۷- فعالیت های آموزشی مدارس بزرگسالان، راه دور، و ایثارگران، در وضعیت های مختلف دقیقا مانند مدارس روزانه خواهد بود.
۸- حضور دانش آموزان در وضعیت زرد، بنا به مصوبه شورای مدرسه و در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی و مساحت مدرسه، کلاسها و کارگاههای آموزشی به ۲گروه الف و ب تقسیم خواهند شد. یکی از این گروهها در روزهای زوج هفته (۳روز در هفته) و گروه دیگر در روزهای فرد (۲روز در هفته) آموزش حضوری خواهند داشت. و در هفته آینده روزهای حضور گروهها جابه جا خواهد شد.
۹- در هر وضعیتی (سفید- زرد- قرمز) برنامه هفتگی برابر برنامه مصوب درس ملی طراحی و اجرا می شود. همچنین نیروی انسانی برابر نیاز بگفا به مدارس تعلق می گیرد. (چه به صورت موظف و یا غیرموظف)
۱۰- در وضعیت قرمز؛ دروس مکمل مدارس خاص در قالب یک جلسه ۳۵دقیقه برابر برنامه هفتگی به زمانهای ۳۰تا ۳۵دقیقه اضافه خواهد شد.
۱۱- ارزشیابی در نوبت های اول ودوم در وضعیت سفید و زرد حضوری است. در وضعیت قرمز فقط پایه های نهم و دوازدهم حضوری و مابقی پایه ها غیر حضوری خواهد بود.
۱۲- در وضعیت زرد برای هنرستانها استفاده از ظرفیت روز ۵شنبه با تصویب شورای مدرسه می تواند در دستور کار باشد. چون ۶روز هفته در اختیار داشته باشیم تا هر پایه (دهم، یازدهم، دوازدهم) حداقل از ۲روز آموزش حضوری برخوردار شوند. چرخشی بودن هر یک از روزها با توجه به گروه بندی هنرجویان به الف وب در هر پایه لحاظ گردد.
۱۳- ادارات، آموزش معلمان را در خصوص ارتقا دانش مجازی و بکارگیری آن در فرآیند آموزش با محوریت مدارس برنامه ریزی کنند. (مدیران مدارس در این خصوص اقدامات لازم را قبل از بازگشایی مدارس برنامه ریزی نمایند.)
۱۴- مصوبات واختیارات شورای مدارس برابر مقررات و براساس شیوه نامه های ارسالی باشد. تخطی از مقررات، مجاز نبوده و تصمیمات قابلیت اجرایی نخواهد داشت.
۱۵- برنامه هفتگی مدارس تدوین و مدیران مدارس برای کمبود نیروی انسانی با کارشناسی های مربوطه هماهنگی های لازم را بعمل آورند.
۱۶- مدیران مدارس اطلاعات شخصی دانش آموزان و دبیران را که لازم است در سامانه سناد با دقت کامل تکمیل وثبت شود را برای عضویت آنان در شبکه آموزشی شاد، به درستی انجام دهند. (در سال گذشته به بخاطر اینکه اطلاعات شخصی و پرسنلی و شماره تلفن همراه و… صحیح ثبت نشده بود، با مشکلاتی روبرو بودیم.)
۱۷- علاوه بر ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد کلاس بندی مدارس هم انجام شود تا نیاز نیروی انسانی (عوامل اجرایی-دبیر) در بگفا مشخص و کارشناسی های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.
۱۸- رعایت قرارداد توسعه متوازن شاخه های تحصیلی و درون شاخه نظری (دبیرستان -هنرستان) مورد تاکید و انتظار است.
۱۹- پرداخت حق التدریس، برابر ابلاغ هفتگی دبیران، حتی در وضعیت قرمز، با تایید مدیر آموزشگاه قابل پرداخت است.
۲۰- سامانه mazandmohtava.ir به عنوان سامانه رسمی محتوای الکترونیکی مازندران جهت دریافت محتواهای آموزشی الکترونیکی مورد تاکید است.

“دبیرخانه پروژه مهر آموزش و پرورش مازندران”