اطلاعیه درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور
اطلاعیه درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه ملی املاک و اسکان کشور
سکان نیوز؛ بر اساس تکلیف مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم مصوب دی ماه 1399، کلیه سرپرستان خانوارها و مالکان واحدهای مسکونی مکلفند اطلاعات محل سکونت و املاک خود را ظرف مدت 2 ماه از 19 فروردین 1400 در سامانه املاک و اسکان کشور درج نمایند.

بر اساس تکلیف مقرر در اصلاحیه ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم مصوب دی ماه 1399، “کلیه سرپرستان خانوارها و مالکین واحدهای مسکونی مکلفند اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود را ظرف مدت 2 ماه از تاریخ 1400/01/19 در سامانه املاک و اسکان کشور درج نمایند.

بدین منظور سرپرستان خانوار می‌توانند، بر اساس آخرین رقم کد ملی خود (سرپرست خانوار) مطابق با جدول زمان‌بندی ذیل، به سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس https://amlak.mrud.ir مراجعه نمایند.

کلیه سرپرستان خانوار از تاریخ 1400/02/10 می‌توانند بدون در نظر گرفتن آخرین رقم کد ملی خود برای درج اطلاعات مذکور به این سامانه مراجعه نمایند.

تبصره- ثبت نام اشخاص حقوقی، اشخاص حقیقی که کمتر از 18 سال سن دارند، اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انجام خوداظهاری از طریق سامانه در اینترنت و با رایانه شخصی به صورت رایگان برای عموم فراهم است، لیکن درصورت تمایل به استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت با هزینه شخصی نیز امکان پذیر است.