استفاده تهراني ها از خدمات الكترونيكي برق پايتخت 25 درصد افزايش پيدا كرده است
استفاده تهراني ها از خدمات الكترونيكي برق پايتخت 25 درصد افزايش پيدا كرده است
سکان نیوز : بررسي آمارها نشان مي دهد ميزان استفاده ساكنان پايتخت از خدمات الكترونيكي حوزه برق در سال 1400 نسبت به سال گذشته، 25 درصد افزايش پيدا كرده است.

به گزارش پايگاه خبري سکان نیوز و به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ “كامبيز ناظريان” سرپرست اين شركت با بيان اين كه بخش اعظم خدمات برق در پايتخت به صورت الكترونيكي و از طريق پيشخوان ميزخدمت پورتال اينترنتي اين شركت به نشاني www.tbtb.ir قابل دريافت است گفت: با تلاش كارشناسان و متخصصان جوان اين شركت و در راستاي دستيابي به اهداف دولت الكترونيك، با بهره گيري از فناوري هاي پيشرفته رايانه اي، در حال حاضر 82 خدمت حوزه برق پايتخت به صورت الكترونيكي قابل ارائه به شهروندان است.

شهروندان تهراني مي توانند بدون نياز به خروج از منزل يا محل كار و صرفا با استفاده از رايانه يا تلفن همراه هوشمند، بخش اعظم خدمات مورد نياز خود اعم از  خريداري، تغيير يا اصلاح انشعاب، تغيير مكان داخلي لوازم اندازه گيري، جمع آوري موقت و آزمايش كنتور، تغيير يا اصلاح نام، ثبت خاموشي و مشكلات مرتبط با شبكه، رويت و دريافت قبض، دريافت سوابق مصرف و. . . را از ميزخدمت الكترونيك اين شركت دريافت كنند.

وي يادآور شد: در همين راستا آمارگيري انجام شده از مراجعات شهروندان به نشاني اينترنتي اين شركت و بررسي روند و چگونگي خدمات دريافت شده نشان مي دهد ميزان استفاده ساكنان پايتخت از خدمات الكترونيكي حوزه برق در سال 1400 نسبت به سال گذشته، 25 درصد افزايش پيدا كرده است كه اين روند ضمن افزايش رفاه شهروندي، كاهش قابل توجه حجم تردد درون شهري و آلايندگي هاي زيست محيطي را به دنبال داشته و نقش موثري نيز در كنترل هرچه بهتر بيماري كرونا از طريق كاهش مراجعات و تماس هاي مردمي به دنبال داشته است.

ناظريان خاطرنشان كرد: با برنامه ريزي انجام شده در راستاي فرهنگ سازي و جلب مشاركت مردمي، توسعه هرچه بيشتر خدمات الكترونيكي تا حذف كامل مراجعات مردمي در دستور كار قرار دارد.