استفاده از روغن های طبیعی برای ایجاد اشتغال زایی
استفاده از روغن های طبیعی برای ایجاد اشتغال زایی
سکان نیوز؛ هسته فناور ریتو تحت پوشش مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ ۴۰ محصول بهداشتی بر پایه روغن های خالص طبیعی تولید کرده است.

سمیرا غریب؛ مدیر عامل هسته فناور ریتو درخصوص ایده شکل گیری هسته فناور ریتو گفت: با توجه به علاقه به ایران و سفر به روستاهای سراسر کشور، این تفکر در ما ایجاد شد که از روستایی ها، محصولات مختلف تهیه و برای رونق کسب و کار روستایی اقدام کنیم.
وی ادامه داد: در ابتدا همه نوع محصول از روستایی ها تهیه و با بسته بندی مناسب در شهرها عرضه می کردیم ودرهمین مسیر با افرادی مواجه شدیم که روغن های خالص از قبیل روغن هسته انار، هسته زردالو و جلبک و … تهیه می‌کردند که برای من نیز به عنوان یک شهروند تهرانی تازگی داشت؛ بنابراین این ایده شکل گرفت که این محصولات را نیز ارائه دهیم ولی بعد به این نتیجه رسیدیم که محصولاتی تولید کنیم که بر پایه روغن‌های خالص باشد.
مدیر عامل هسته فناور ریتو عنوان کرد: بر اساس بررسی فرمولاسیون، به تولید محصولات بهداشتی رسیدیم، مانند: لوسیون، اسکراب ها، صابون ها، اسانس های مُسکن و آرامش بخش و سایرمحصولات مخصوص پوست و مو و تاکنون ۴۰ محصول تولید کردیم که ۱۰۰ درصد گیاهی هستند وهر کدام خاصیت خود را دارند و در ایران بی نظیرهستند.
غریب تصریح کرد: این کار با هدف اشتغال زایی شروع شد تا هم کسب و کار روستایی و هم مجموعه تحت پوشش ما پیشرفت کند.
وی یادآورشد: خدا را شکرتوانستیم با توجه به افزایش تقاضا، کار خود را توسعه دهیم و در این مسیر نیز دستاوردهایی داشتیم ؛ همچنین برای فروش محصولات به صورت حضوری و مجازی نیز با بخش‌های مختلف در سراسر کشور همکاری کردیم ودر آینده نزدیک قصد داریم محصولات آرایشی نیز ارائه دهیم.
مدیر هسته فناور ریتو عنوان کرد: محصولاتی نیز تولید کردیم که در زمینه مقابله با کرونا بی‌تأثیر نبوده است، از آن جمله می توان محصولات ضدعفونی کننده و مرطوب کننده مانند صابون، کرم ها و اسکراب ها را نام برد.
غریب با اشاره به برنامه ریزی برای صادرات محصولات، خاطرنشان کرد: در نظر داریم علاوه بر فروش محصولات در بازار داخلی، کار خود را به استانداردهای جهانی برسانیم تا بتوانیم با سایر رقبا در بازار رقابت کنیم.
وی گفت: مهمترین برنامه‌های شرکت نیز تا ۶ ماه آینده اخذ مجوزهای بهداشت و استانداردهای سازمان غذا و دارو است. همچنین در نظر داریم برای معرفی برند ایرانی و عرضه محصولات ملی در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنیم. در آینده نزدیک قصد داریم یک بادی شاپ (مکانی برای ارائه و فروش محصولات متنوع به صورت متمرکز) راه اندازی کنیم.

غریب ضمن اشاره به وجود مشکلات در مسیر فضای کسب و کار، افزود: به عنوان یک برند جدید و نوپا در تولید محصولات گیاهی در حال حاضر بزرگترین دغدغه ما، دریافت مجوزها است و برای تسریع در این روند ، انتظار داریم تا وزارت بهداشت بیشترازما حمایت کند. همچنین نیازمند حمایت بیشترازسوی دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز رشد هستیم تا بتوانیم فعالیت خود را گسترش دهیم و به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم.

  • نویسنده : دانیک
  • منبع خبر : دانشگاه علوم پزشکی ایران