استاندارد دوگانه غربی ها در جنگ و خونریزی
استاندارد دوگانه غربی ها در جنگ و خونریزی
سکان نیوز؛ جنگ روسیه و اوکراین در حالی به دهمین روز خود رسید که واکنش گسترده کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در قبال آن افکار عمومی را با سوالات فراوانی مواجه کرد.

عقیل امامی تحلیگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت؛  بی گمان برای بررسی و تحلیل رویدادی در مقیاس جنگ کنونی روسیه با اوکراین پرداختن به زمینه‌های قبلی آن و علل چنین رویکردی در مناسبات طرفین درگیری، ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی می‌شود که وضعیت آن را بیش از پیش ترسیم خواهد کرد.

صرفنظر از چالش دیپلماسی ۳۰ ساله روسیه و غرب بر سر عدم گسترش ناتو به شرق که در پیمان‌های دوجانبه بویژه در سال ۱۹۹۰ غرب به آن متعهد شد، خلف وعده سازمان ناتو در اردو کشی به سمت کشورهای هم پیمان روسیه در اتحادیه کشورهای مشترک المنافع مسئله مهمی است که در طول این سال‌ها واکنش منفی روسیه را برانگیخت و ناتو به تحریک و پشتوانه آمریکا با وعده‌های دروغین از جمله پیوستن کشورهای متحد هم پیمان با روسیه به اروپا و ناتو در صدد گسترش قلمرو حاکمیتی خود بسوی این کشورها از جمله اوکراین و گرجستان بود.

سرانجام کشمکش روسیه با ناتو و سران غربگرای اوکراین که با نادیده انگاشتن نگرانی‌های مسکو پیوسته خواهان الحاق به ناتو بودند، وارد مرحله خطرناک جنگ شد و تهدیدات شدیداللحن کرملین به کیف و بی توجهی رئیس جمهور غربگرای اوکراین به هشدارهای پوتین جنگ سختی را به منطقه تحمیل کرد.

در این ماجرا اما واکنش گسترده کشورهای غربی و اروپایی به این جنگ که هیچ کشور مستقل و از جمله جمهوری اسلامی ایران آن را منطقی نمی‌داند و حمایت جانبدارانه آنها از اوکراین و رئیس جمهور غربگرای آن قابل تأمل و نیازمند بررسی است چراکه غربی‌ها بدون توجه به ماهیت درگیری‌های جاری و با تحریک و حمایت بی منطق از اوکراین همواره بر تشدید ناآرامی‌ها و شعله ور شدن بیشتر آتش جنگ می دمند و یکپارچگی و اتحاد غرب به رهبری آمریکا برای تحریم‌های گسترده ضد روسیه بیانگر سناریویی است که علیه منطقه جریان دارد.

از سوی دیگر وبا توجه به افشای ماهیت صهیونیستی زلنسکی رئیس جمهور و مقامات ارشد حکومت اوکراین که خود را یهودی الاصل و مدافع رژیم جعلی اسرائیل می‌نامند، باید گفت در ماجرای موج تحریم و محکومیت روسیه از سوی حکام غربی و اروپایی نوعی اتحاد به نفع رژیم صهیونیستی به چشم می‌آید و اساساً نوع و ماهیت این درگیری اصالتی ندارد.

همچنین از دیگر سو جنگ یمن و سوریه که سند جنایات ضد بشری غرب علیه ملت‌های مظلوم و ب ی دفاع این کشورهای تحت ستم محسوب می‌شود، استاندارد دوگانه غربی‌ها در برخورد با جنگ و خون ریزی های ناشی از آن را به تصویر می‌کشد.

واقعیت این است اگر جنگ و خونریزی و بی خانمانی بد است که هست چرا مردم بی دفاع یمن که ۶ سال به طورمداوم و وحشیانه مورد هجوم بی وقفه جنگنده‌ها و نظامیان رژیم سعودی و حامیانش قرار دارند، هرگز مورد حمایت کشورهای اروپایی و غربی قرار نگرفته‌اند و این جنگ با موج محکومیت ناتو و کشورهای هم پیمان بویژه آمریکا که در این جنایت جنگی علیه مردم تحت ستم یمن شریک هستند، مواجه نشد و اساساً دلیل حمایت آشکار و رسوای آنان از اشغالگری سعودی‌ها چه چیزی است؟!

اکنون صحنه درگیری‌های نظامی در اوکراین که با تبلیغات گسترده و غیر واقعی کشورهای غربی علیه روسیه همراه هست این واقعیت تلخ را روایت می‌کند که تنها نگرانی و گزاره غرب در این جنگ حمایت از تداوم نا آرامی‌ها و گسترش بیشتر درگیری‌ها در منطقه برای دست یابی به اهداف شوم آنان در تحقق سیاست تجزیه طلبی و از بین نبردن زمینه‌های آشوب وناامنی است چرا که در این صورت ایجاد هراس در خاورمیانه بازار فروش تسلیحات غربی را گرم و پررونق نگه می‌دارد و از سوی دیگر در عرصه بین المللی نیز با تکیه بر دیپلماسی فریب و نیرنگ، اتحاد دیگری را به نفع آمریکا و متحدانش در مسیر اهداف استکباری رقم خواهد زد!

بهره روی با توجه به ماهیت لیبرال دموکراسی غرب که مبتنی بر فریب و دسیسه‌های گوناگون است، ضرورت دارد با واکاوی بیشتر اهداف سلطه جویانه غرب که با بسیج رسانه‌ها به مصاف افکار عمومی جهان رفت، خنثی سازی برنامه‌ها و سناریوی نوشته شده ابرقدرت پوشالی آمریکا و کشورهای غربی علیه ملت‌های منطقه هدف گرفته و عملیاتی شود.