اختلاف محلی بر سر برج‌سازی در سرخرود محمودآباد
اختلاف محلی بر سر برج‌سازی در سرخرود محمودآباد
سکان نیوز- برج‌سازی و بلند مرتبه‌سازی که امروزه چاشنی شهرهای ساحلی مازندران شده است دوگانگی را بین مسئولان شهری به وجود آورده که پای این دوگانگی سود و زیان به شهر سرخرود نیز کشیده شده است.

به گزارش سکان نیوز/ برج سازی در شهرها و نقاط مختلف استان های شمالی بویژه مازندران پدیده ای نوظهور نیست ، اما امروزه با وجود برج سازی متعدد در شهرهای ساحلی مازندران این پرسش به وجود می آید که باتوجه به زیر ساخت های شهرستان های ساحلی استان مساله برج سازی فرصت است یا تهدید؟

شهردار سرخرود که منطقه تحت مدیریتش به عنوان پایلوت بلند مرتبه سازی در استان مازندران معرفی شده ، به خبرنگار ایرنا گفت : این مساله می تواند انگیزه ای برای توسعه شهری از لحاظ ساخت و ساز باشد.

محسن کبود فیروزجایی برج سازی را یک فرصت دانست و افزود :کمبود زمین ، ساخت و سازهای بی رویه غیرپایدار شهری در کنار گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز ویلایی در خارج از محدوده شهری و روستایی مناطق ساحلی مازندران، برج سازی را به راه حلی برای خروج از این مشکلات تبدیل کرده است .

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد تغییر کاربری بی رویه در زمین های کشاورزی و باغات هستیم ، گفت : برج سازی می تواند گامی موثر برای جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی باشد.

شهردار سرخرود افزود: با سرمایه گذاری برای برج سازی فرصتی برای پیشرفت و زیباسازی به وجود خواهد آمد و درآمد های حاصل از این بخش نیز برای توسعه شهر مصرف خواهد شد .

وی بلندمرتبه سازی در شهرهای ساحلی مازندران به خاطر محدودیت زمین ضروری دانست و بیان کرد: اگر برج سازی جایگزین ویلا سازی شود می توان از فضای باقی مانده شهر برای احداث مکان های گردشگری استفاده کرد.

کبود فیروزجایی زیر ساخت های شهرستان را برای انبوه سازی مناسب دانست و گفت : خیابان های تفکیکی ساحلی در سرخرود حدود سه هزار و ۵۰۰ متری هستند و معابر این شهرستان نیز از ۳۰ متر تا ۱۶ متر هستند که نشان از آمادگی زیر ساختی شهرستان برای انبوه سازی است .

شهردار سرخرود همچنین معضلاتی همچون ترافیک شهرستان را در حال رفع شدن دانست و گفت : با ایجاد کمربندی سردار سلیمانی که در حال احداث می باشد مشکل ترافیک شهری برطرف خواهد شد.

برج سازی و تنش آسیب های اجتماعی

صابر اکبرزاده یکی از اعضای شورای شهر سرخرود نیز برج سازی را یکی از علت های آسیب های اجتماعی دانست و گفت: وجود اقشار مختلف با فرهنگ های متفاوت در این شهر سبب ایجاد مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده است.

وی با بیان اینکه برج سازی افزایش جمعیت را به دنبال خواهد داشت ، افزود : قبل از برج سازی باید دغدغه های اجتماعی را کاهش داد و فرهنگ سازی مناسب انجام شود.

این عضو شورای شهر ایجاد درگیری های اخیر در شهرهای ساحلی را ثمره برج سازی دانست و گفت : ساختن برج ها سبب افزایش ضریب آسیب اجتماعی در شهری همانند سرخرود شده است که نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارد.

سرخرود از بخش های شهرستان محمودآباد است که دارای ۴۰ روستا می باشد . البته کمبود آب آشامیدنی در مناطقی از شهر سرخرود معضلی است که به نظر می رسد پیش از حل اختلاف در باره برج سازی باید رفع شود.