اجرای شبکه آب‌رسانی مکانیزه در سطح فضای سبز شهر ساری
اجرای شبکه آب‌رسانی مکانیزه در سطح فضای سبز شهر ساری
سکان نیوز؛ سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری در جهت تقویت و توسعه فضای سبز، اجرای شبکه آب‌رسانی مکانیزه را در سطح فضای سبز آغاز کرده است. با تکمیل این شبکه ضمن جلوگیری از هدر رفت آب؛ سیستم سنتی آبیاری همچون استفاده از تانکر به‌تدریج جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش سکان به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری یکی دیگر از اهداف اجرای این پروژه، افزایش بازدهی و کاهش نیروی انسانی و همچنین صرفه‌جویی در هزینه بوده که توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری عملیاتی شده است.

کاهش هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز، توسعه سیستم لوله‌کشی و فاصله گرفتن از روش آبیاری سنتی با تانکر آب، از دیگر دلایل نوسازی سیستم نوسازی پمپ‌های آب است.

در مجموع شهرداری ساری 15 هزار و 728 مترمربع از فضای سبز در بلوارهای سطح شهر را به آبیاری مکانیزه تجهیز کرده بود که از این میزان 2 هزار 500 مترمربع مربوط به چند ماه گذشته است.

همچنین 3 هزار و 700 متر طول معادل 48 هزار 500 مترمربع از فضای سبز مرکز استان طی چند ماه گذشته به سیستم آبیاری مکانیزه مجهز شد که می‌توان به فضای سبز بلوار امام رضا (ع)، فاز یک کمربندی جنوبی، بلوار شهیدان فتح‌اللهی، پارک اکو و بلوار کشاورز و داراب اشاره کرد.

تجهیز پارک اکو به شبکه آبرسانی مکانیزه به طول 1500 متر از دیگر اقدامات سازمان فضای سبز شهرداری در چند ماه گذشته است که این سیستم 4.60 هکتار از سطح فضای سبز این پارک را آبیاری می‌کند.

به گفته سید سلمان ابوالقاسمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ساری اجرای طرح آبیاری مکانیزه ولوله گذاری فضای سبز اقدام بسیار مؤثری در توسعه و بهبود فضای سبز خواهد بود.