اجتناب سازمان برنامه از پروژه‌های جدید عمرانی
اجتناب سازمان برنامه از پروژه‌های جدید عمرانی
سکان؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان از شروع طرح‌های جدید عمرانی مگر در موارد ضروری اجتناب می‌کند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود نوشت: «سازمان برنامه و بودجه در راستای تأمین حداکثری رضایت عمومی به تخصیص اعتبارات عمرانی برای تکمیل طر‌ح‌های زیرساختی با اولویت طرح‌های در آستانه بهره‌برداری و وعده شده در سفرهای استانی رئیس‌جمهور می‌پردازد و از شروع طرح‌های جدید مگر در موارد ضروری اجتناب می‌کند».

 منظور پیش از این هم از اختصاص 7 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح‌های حوزه آب و فاضلاب با هدف تکمیل زنجیره تأمین انرژی خبر داده بود.

همچنین در راستای تحقق راهبرد رشد تولید در سال جاری، 11 هزار و 500 میلیارد تومان جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به بیش از 12 کلان پروژه در این حوزه تخصیص داده شد.

همچنین منظور پیش از این از اختصاص 75 درصد اعتبارات حوزه بهداشت و درمان از طرف دولت و نیز از تخصیص 4 میلیارد و 273 میلیون دلار برای حوزه درمان بودجه در سال جاری خبر داده بود.

به گزارش فارس، با توجه به کمبود منابع و محدودیت منابع بودجه اولویت دولت اختصاص بودجه به طرح‌های با پیشرفت بالای 70 درصد است و در این زمینه از شروع طرح‌های جدید حتی‌الامکان خودداری می‌کند مگر در مواردی که ضرورت ایجاد می‌کند و اعتبارت بودجه به طرح‌های با پیشرفت بالا و در آستانه بهره‌برداری اختصاص می‌یابد.