آیت الله لائینی؛ همه پیشانی بند امام حسین و اهل البیت ‌هستیم
آیت الله لائینی؛ همه پیشانی بند امام حسین و اهل البیت ‌هستیم
آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در مازندران امروز در نشست کارگروه برگزاری مراسم عزاداری ایام ماه محرم و صفر و ستاد مبارزه با کرونا شهرستان ساری بیان کرد: همه پیشانی بند امام حسین و اهل البیت ‌هستیم.

به گزارش سکان نیوز، نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: اگر حسین (ع) نبود انقلاب، ۴۰ سال مقاومت و ایستادگی، مبارزه با ظالمان و مستکبران زمان اتفاق نمی‌افتاد، کسی که درس آزادگی و استقلال و ظلم‌ستیری به ما آموخته امام حسین (ع) است.

محمدی لائینی ابراز کرد: حفظ جان یک مسئولیت مهم و واجب است، گاهی دشمن دشمن بیگانه است، اما الان بیماری کرونا در جنگ با ما است، نمی‌توانیم بی‌توجه باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: اگر به تاریخ نگاه کنیم اجداد ما هم شبیه به هم عزاداری نکردند، شرایط متفاوت بود گاهی امنیت نبود، تنگ‌دستی و گاهی آزادی بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید بر طبق شرایط عزاداری کنیم، در تاریخ بیماری‌های واگیر دار زیادی ایجاد شده بود، آیا در آن زمان هم مراسم عزاداری به همان شکل اولیه انجام می‌شد؟ پس نادانی و جهالت است که شرایط کنونی را در نظر نگیریم.

وی ادامه داد: ما روزانه به اندازه دو هواپیما داریم تلفات می‌دهیم که یک خسرات جان و مالی سنگین بر روی کشور گذاشته است،
مبارزان سلامت که بر اثر این بیماری درگذشتند و به شهیدان کربلا وصل شدند.

محمدی لائینی اظهار کرد: برای ما ستاد ملی مبارزه با کرونا مهم است و تمام مصوبات آن لازم الاجرا است، سخنران، مداحان، سینه زنان، بانیان و سایر فعالان در این حوزه هم باید بر اساس مصوبات ستاد حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: بحث نظارت بسیار مهم و سخت است، باید شورای هیئات مذهبی پیگیر باشد و نظارت کند، اگر یک نفر در مراسم عزاداری از این بیماری از بین برود همه ما عزادار خواهیم شد.‌

وی با اشاره به اینکه مبارزه ادامه دارد، گفت: باید مبارزه بکنیم تا این بیماری کامل از بین برود، نباید با کم شدن تلافات همه چیز کنار برود، با رعایت اصول بازار و مسجد باز باشد و فعالیت کند چرا که شاید این بیماری سالیان سال وجود داشته باشد.

محمدی لائینی اضافه کرد: در مسئله نمازجمعه و تریبون نماز جمعه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حداقل حضور برگزار شود، از تریبون نماز جمعه می‌شود برای مبارزه با همین بیماری استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: گاهی مجذوب فضای مجازی می‌شویم که بخشی از آن در دست منافقان و یهودیانی و افراطی‌هایی است که قصد تعطیلی کشور را دارند و بیشتر به دنبال تعطیلی معنویات هستند.

وی متذکر شد: سواحل و بازار را تعطیل کرد، معنویات را هم نمی‌شود بلکه باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقدام کرد، ستاد مقابله با کرونا باید ریسک‌پذیری خودش را را افزایش داده و با کار کارشناسی که متضاد نباشد تصمیم بگیرد.