آیت الله لائینی؛ شناسایی موانع تولید در بخش مولد در راستای جهش تولید ضرورت دارد/ سود بانکی باید در چرخه تولید وارد شود
آیت الله لائینی؛ شناسایی موانع تولید در بخش مولد در راستای جهش تولید ضرورت دارد/ سود بانکی باید در چرخه تولید وارد شود
سکان نیوز؛ نماینده مقام معظم رهبری در استان مازندران با اشاره به شناسایی موانع تولید در بخش مولد در راستای جهش تولید در مازندران ضرورت دارد، گفت:سود بانکی باید در چرخه تولید وارد شود.

به گزارش سکان نیوز، آیت الله محمدی‌لائینی در جلسه شعار سال “جهش تولید” با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و تعدادی از مدیران اقتصادی مازندران برگزار شد، اظهار داشت: حذف مجوزهای دست و پاگیر مسیر تولید را هموار می‌کند، مشکلات از دیگر درد و دل‌های تولیدکنندگان است که از مسؤولان می‌خواهم توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرساخت‌های لازم در جهت تحقق شعارهای اقتصادی مقام رهبری باید محیا شود.
وی با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی جهش تولید در استان، خاطرنشان کرد: شناسایی موانع تولید در بخش مولد در راستای جهش تولید ضرورت دارد، سود بانکی باید در چرخه تولید وارد شود، کهنگی و فرسودگی ماشین آلات مانع دیگری است که در بلند مدت رفع خواهد شد.

قوانلو؛ در مازندران ۹۹ درصد تولیدات صنعتی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد

در ادامه این جلسه حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت در مازندران گفت: جهش تولید در بحث کشاورزی، صنعت و گردشگری باید صورت بگیرد، ما هفت محور، شامل؛ توسعه و تعمیق ساخت داخلی، مدیریت واردات و توسعه صادرات، توسعه معادن و صنایع معدنی توسعه فناوری محصولات دانش‌بنیان، مدیریت بازار و محصولات لجستیک، بهبود فضای کسب و کار، تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری را مبنای حرکت در مسیر تولید قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در مازندران ۹۹ درصد تولیدات صنعتی توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد، گفت: کمک ما در این بخش تأمین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری خواهد بود، ما ۲۲ برنامه برای جهش تولید ارائه دادیم، توسعه واحدهای تولیدی با صدور ۲۱۵ پروانه‌های بهره‌برداری جدید در سال جاری همراه خواهد بود، که تعدادشان برای ما مهم نیست، حجم واحدها باید بزرگ شود.

قوانلو اعلام کرد: در سال جاری ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید خواهیم داشت، هر ساله هزار پروانه در بخش صنعت به بهره‌برداری می‌رسد، امسال دو برابر خواهد شد، راه‌اندازی واحدهای تعطیل برنامه بعدی ما است، ما ۵۹۵ واحدهای شهرک‌های تعطیل صنعتی و همین نسبت را هم در واحدهای بیرون داریم، چون واحدها کوچک بودند تحت فشارهای اقتصادی قرار گرفتند.

رئیس سازمان صمت مازندران، عنوان کرد: پارسال ۱۲۵ واحد صنعتی را راه‌اندازی و امسال ۸۵ واحد و حدود ۵۰ واحد در بیرون را در دستور کار داریم که کار سختی است‌، همچنین چون قیمت زمین بالا هست، در واحدهایی که تعطیل می‌شود مدیران به دنبال راه‌اندازی نیستند چون واحد راکد هم ارزش افزوده پیدا می‌کند.

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم، در این جلسه با اشاره به آسیب‌هایی که به بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع کرونا، وارد شد، از مسؤولان درخواست کرد تا با رایزنی با بانک‌ها، اقساط معوقه را سه ماه به عقب بیندازند.

وی یادآور شد: تأمین ارز راهکارهای متعددی دارد، تأمین از محل صادرات با جایگزین کالای نفتی، افزایش توان رقابت کالاهای داخلی در بازار خارج، بررسی چرایی موانع کالاهای صادراتی و استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی از جمله این راه‌ها است.

برنامه‌های عملیاتی زمان‌بندی شده در مسیر جهش تولید را در دستور کار داریم

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران هم یادآور شد: برنامه‌های عملیاتی زمان‌بندی شده در مسیر جهش تولید را در دستور کار داریم، اگرچه در معرض شدیدترین تحریم‌ها قرار داریم، تلاش کشور در مسیر تأمین ارز است، همچنین ویروس کرونا بخش خدمات را تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: موانع تولید در کارگروه‌ها مطرح خواهد شد، بخش خصوصی و بخش دولتی اختلاف نظرهایی دارند، در مجموع می‌توان گفت در بخش صادرات استان ظرفیت بیشتری داریم در این راستا در بخش حمل و نقل هزینه‌هایی در این حوزه، را مدنظر قرار دادیم تا انباشت کالا منجر به صادرات شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تغییر محصول در بخش صادرات مؤثر ولی زمان‌بر است، گفت: مشکلات در پی جنگ نرم را داریم، که باید به سختی به تأمین ارز روی بیاوریم، موانع سرمایه‌گذاری در مازندران نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.