آیت الله رییسی: افراط گرایی به مسلمانان ضربه زد
آیت الله رییسی: افراط گرایی به مسلمانان ضربه زد
سکان نیوز؛ رییس جمهوری در دیدار با رییس شورای مسلمانان روسیه با بیان اینکه عده ای به نام اسلام به دین خدا خسارت وارد کردند، تصریح کرد: آنچه باید در کنار الحاد و بی دینی نگران آن بود مساله افراط گرایی است. افراطی گری و تکفیر بسیار به مسلمانان ضربه زد و ما باید نسبت به جریان تکفیری حساس باشیم.

به گزارش سکان نیوز؛ از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار «راویل عین الدین» رییس شورای مفتیان روسیه با اشاره به روابط خوب ایران و روسیه، گفت: این سفر نقطه عطفی در روابط اقتصادی، سیاسی و به ویژه فرهنگی میان دو کشور خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: برای جمهوری اسلامی ایران ارتباط با مسلمانان روسیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

آیت الله رییسی با تاکید بر جایگاه والای مسجد در دین اسلام، خاطر نشان کرد: مساجد مرکز ارتباط مسلمانان با یکدیگر، مرکز عبادت پروردگار، جایگاهی برای اطلاع مردم از مسائل و محلی برای امید آفرینی هستند و بسیاری از یاس ها در مسجد تبدیل به امید می شود.

رییس جمهوری اظهار داشت: آنچه امروز باید در کنار الحاد و بی دینی نگران آن بود مساله افراط گرایی است. افراطی گری و تکفیر بسیار به مسلمانان ضربه زد. عده ای به نام اسلام و لا اله الا الله به دین خدا خسارت وارد کردند و ما باید نسبت به جریان تکفیری حساس باشیم.

آیت الله رییسی افزود: مواضع ما و روسیه در سوریه علیه کفار نبود بلکه علیه عامل دست استکبار و رژیم صهیونسیتی بود.

رییس جمهوری همچنین در این دیدار ضمن پذیرش دعوت رییس شورای مفتیان روسیه برای بازدید از مسجد جامع مسکو بر جلوگیری از انحراف میان مسلمانان تاکید کرد.

«راویل عین الدین» رییس شورای مفتیان روسیه نیز در این دیدار با اعلام خرسندی از سفر رییس جمهور کشورمان به مسکو، تصریح کرد: ما می فهمیم ملاقات شما با رییس جمهور روسیه چقدر مهم است و برای مسلمانان روسیه هم این دیدار بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: نماز شما در کرملین بسیار نمادین و شاخص بود و از فنلاند برای من نوشتند که برکت به داخل کرملین آمد.

  • نویسنده : میلاد