آیا قفل ترافیک رشت، باز می‌شود؟!
آیا قفل ترافیک رشت، باز می‌شود؟!
سکان؛ شهردار رشت، با بیان اینکه شهرداری برای رفع مشکل، برنامه‌ریزی‌های مدونی را در سه فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی کرده است، گفت: احداث پنج تقاطع را در بعضی از نقاط ترافیکی سطح شهر در دستور کار داریم.

رحیم شوقی، یکی از دغدغه‌های شهروندان رشتی را ترافیک شهر دانست و اظهار کرد: شهرداری برای رفع مشکل برنامه‌ریزی‌های مدونی را در سه فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه در کوتاه‌مدت یک سری اصلاحات هندسی همسطح را در بعضی از معابر اجرایی خواهیم داشت، افزود: در میان‌مدت احداث پنج تقاطع را در بعضی از نقاط ترافیکی سطح شهر در دستور کار داریم؛ عملیات اجرایی این پنج پروژه به صورت همزمان آغاز شده و با تلاش همکاران حوزه عمرانی و شهرداری، پیشرفت فیزیکی تمامی پروژه‌ها از زمان‌بندی جلوتر هستند و از حفاری و کار در زیر سطح زمین، به روی سطح زمین آمده‌ایم و مشغول بتن‌ریزی ستون‌ها و اجرای تیرها در کارگاه هستیم.

شهردار رشت پروژه کمربندی و رینگ ۹۰ متری دور شهر را پروژه بلندمدت شهرداری برای رفع مشکل ترافیک دانست و عنوان کرد: طرح مذکور آماده بوده و رایزنی‌های اولیه برای استفاده از اعتبارات ملی انجام شده است.

شوقی فاز اول رینگ ۹۰ متری را جزو پیشنهادات استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به گیلان دانست و متذکر شد: با اجرایی شدن فاز اول، میدان گیل را به شهرک مسکن مهر متصل می‌کنیم و قسمتی از ترافیک ورودی شهر را کاهش می‌دهیم.

وی در ادامه از خرید هفت دستگاه اتوبوس شهری خبر داد و بیان کرد: این اتوبوس‌ها در حال نصب پلاک هستند و به زودی به ناوگان اتوبوسرانی رشت اضافه می‌شوند؛ همچنین پیگیر اعتبارات خوبی از محل اوراق مشارکت هستیم و رایزنی‌های اولیه با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده و انتشار اوراق به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان را پذیرفته‌اند که کاملا صرف خرید اتوبوس خواهد شد.

شهردار رشت، با بیان اینکه درختان قطع شده در جریان اجرای پروژه‌های شهری حتما جایگزین خواهند شد، گفت: به ازای هر درخت قطع شده چند برابر نهال خریداری کردیم که از گونه‌های بومی بوده و در ایام درختکاری غرس می‌شود.

وی پل مکانیزه جانبازان را از دیگر دغدغه‌های مردم رشت به ویژه اهالی منطقه دانست و اضافه کرد: طی سه ماه گذشته این پروژه را تعیین تکلیف و به پیمانکار واگذار کردیم و با سرعت در حال انجام تعمیرات است و تا دو ماه آینده بازگشایی می‌شود.