آیا تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی در کشور اجرا می شود؟
آیا تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی در کشور اجرا می شود؟
سکان نیوز؛ موضوع افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا چند هفته‌ای است که ادامه دارد، به طوری که ۲۴ درصد فوتی‌های کرونا در ایران مربوط به ۳ هفته اخیر بوده است.

اکنون میزان مرگ و میر کرونا در ایران از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته و تلخ‌تر آنکه سرعت افزایش آمار فوتی‌های بسیار زیاد و پیش بینی‌های تلخی در این باره شده است.

کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران روی دور رکوردشکنی و قربانی گرفتن است، ویروس کرونا قاتل نامرئی است که توانسته تاکنون ۵۳ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۹۱۹ نفر را آلوده کند، همچنین یک میلیون و ۳۰۹ هزار و ۱۷۶ بیمار کرونایی را به کام مرگ کشانده است، این روز‌ها کرونا یک قاتل سریالی نامرئی است که هیچ کس توان رویایی با آن را ندارد و سیاه‌ترین هفته و روز در جهان را رقم زده است.

در روز‌های اخیر رکورد فوتی‌های کرونا در جهان شکسته شد و این ویروس مرگبار در یک روز بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت، به دنبال افزایش روند ابتلا و فوتی‌های کرونایی بسیاری از کشور‌های اروپایی محدودیت‌های شدید و تعطیلی را از سر گرفته اند.

در ایران هم روند بیماری کرونا صعودی است و نقشه ایران دیگر از رنگ قرمز به سیاه تبدیل شده است، زیرا روزانه بیش از ۴۰۰ نفر بیمار کرونایی جان خود را از دست می‌دهند.

در هشت ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار ایرانی و شاید هم ۲ تا ۲.۵ برابر آن حدود ۱۰۰ هزار ایرانی را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده باشیم و حداقل ۵۰۰ هزار خانواده ایرانی داغدار شده اند چرا که بر مبنای استاندارد و تعاریف سازمان جهانی بهداشت فوتی‌هایی در آمار کشور‌ها محسوب می‌شوند که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده باشد و به گفته مسئولان وزارت بهداشت آمار واقعی فوتی‌های کرونا حدود ۲ تا ۲.۵ برابر آمار علمی کشور است.

امید است که امروز تصمیم عاجلی در این باره گرفته شود، چرا که با وجود اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه وزارت بهداشت باید تعیین کننده مصادیق و اعلام کننده محدودیت ها باشد و سلامت بر امنیت هم اولویت دارد اما متاسفانه به نظر می رسد که در تصمیم گیری ها تعلل وجود دارد و تصمیمات با تاخیر گرفته می شود و با وجود درخواست متخصصان بعد از چند هفته تازه امروز سرنوشت تعطیلی کشور در ستاد مقابله با کرونا مشخص می شودو شاید بهتر باشد با توجه به اینکه امار ابتلا و فوتی ها بالاست، کمی شاهد تصمیم گیری سریع تر مسئولان باشیم تا خانواده های کمتری داغدار شوند.