آیا بیمه دانا خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت می کند؟
آیا بیمه دانا خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت می کند؟
سکان نیوز؛ مدیرعامل شرکت طبیعت؛ اظهار داشت متاسفانه تا کنون صنعت بیمه حتی یک ریال خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت نکرده است.

به گزارش سکان، در تاریخ 28 مهرماه سال جاری بخشی از کارخانه بسته بندی مواد غذایی طبیعت در زرندیه ساوه دچار حریق شده و خسارت قابل توجهی به کارخانه وارد شد.

محمد مختاریانی مدیر عامل شرکت طبیعت اعلام کرد با وجود اینکه حدود یک ماه از آتش سوزی کارخانه طبیعت می‌گذرد، اما هیچ یک از دولتمردان برای کمک به حفظ تولید و اشتغال 3 هزار نفر در این کارخانه حتی دلجویی نکردند.

وی میزان خسارت واردشده به این کارخانه را 2700 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: وزارت صمت به عنوان متولی تولید حتی حاضر به تشکیل یک جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای بررسی جوانب و کمک به حل مشکل به وجود آمده بر اثر آتش‌سوزی گسترده در کارخانه طبیعت نیست.

وی افزود: طی یک ماه گذشته ستاد تسهیل استان یک جلسه برای بررسی وضعیت به وجود آمده برگزار کرده است که حتی مصوبات آن نیز اجرایی نشده است.

مدیرعامل شرکت طبیعت با بیان اینکه حفظ اشتغال 3000 نفری این کارخانه یکی از دغدغه های مهم مدیران این شرکت است، تصریح کرد: اغلب دولتمردان و به ویژه شخص رئیس جمهور بارها و بارها درسخنان خود به اشتغال‌زایی و افزایش تولید اشاره کرده‌اند، اما سوال اینجاست که چرا برای کمک به حل مشکلات شرکت طبیعت به عنوان یکی از تولیدکنندگان بزرگ کالاهای اساسی در زمینه روغن نباتی، برنج، رب گوجه فرنگی، چای و تن ماهی و حفظ اشتغال طی سال‌های اخیر هیچ اقدامی انجام نمی‌شود؟

وی افزود: با توجه به کم کاری برخی دولتمردان طی یک ماه گذشته جا دارد، رئیس جمهور شخصا برای کمک به حل مشکلات این واحد تولیدی دست به کار شود و دستورات لازم را برای بررسی جوانب موضوع و کمک به حل مشکلات صادر کند.

مدیرعامل شرکت طبیعت متذکرشد: به رغم خسارت سنگین وارد شده و تعطیلی کارخانه، تمامی کارکنان حقوق و مزایای خود را تا کنون دریافت کرده‌اند و برنامه ریزی های لازم برای پرداخت حقوق ماه جاری نیز انجام شده است، اما واقعیت این است که معلوم نیست ادامه این روند تا چه زمانی مقدور خواهد بود.

مختاریانی در مورد وضعیت برآورد خسارت و عملکرد صنعت بیمه در پرداخت خسارت گفت: بررسی‌های لازم برای برآورد خسارت انجام شده است، اما متاسفانه تا کنون صنعت بیمه حتی یک ریال خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت را پرداخت نکرده است.

وی افزود: شرکت بیمه طرف قرارداد حتی اجازه آواربرداری نیز نداده است و وضعیت کارخانه به همان شکل باقی مانده است و امکان بازسازی کارخانه وجود ندارد.