آموزش دیپلماسی اقتصادی توسط خانه دیپلماسی
آموزش دیپلماسی اقتصادی توسط خانه دیپلماسی
سکان نیوز؛ سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با اشاره به فعالیت های خانه دیپلماسی در کشور بیان داشت: در این راستا دوره‌های آموزش دی‌بی‌ای(DBA) با گرایش دیپلماسی اقتصادی برای فعالان و مشتاقان کسب و کار بزودی برگزار می شود.

به گزارش سکان، دکتر رامین مهمان پرست در گفت و گویی یکی از مشکلات فعلی کشور را بحث دیپلماسی اقتصادی برشمرد و تصریح کرد: با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد معتقدیم که اگر در بخش دیپلماسی با محوریت اقتصاد فعالیت موثرتری داشته باشیم دستآورد بهتری عاید مردم و کشور می شود.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه باید دیپلماسی اقتصادی ساختار مشخص و تعریف شده ای داشته باشد تصریح کرد: همه دستگاه هایی که در دیپلماسی اقتصادی تاثیرگذار هستند نیازمند نوعی هماهنگی، برنامه ریزی و هدفگذاری برای رسیدن به هدف نهایی خود هستند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه از مطرح کردن پیشنهاد تشکیل شورای عالی دیپلماسی اقتصادی زیر نظر رئیس جمهور و دبیری وزیر امور خارجه خبر داد.

وی در ادامه از عقد قرارداد با دانشگاه پیام نور برای صدور مدرک پایان دوره دی بی ای برای شرکت کنندگان این دوره خبر داد و گفت: همچنین در صدد برگزاری دوره دی بی ای با دانشگاه های معتبر خارجی هستیم تا مدارک متقاضیان مورد تایید دانشگاه های بین المللی هم باشد.

دکتر مهمانپرست یکی از مشخصه های این دوره را ارائه مدرک به شرکت کنندگانی که درصدد آموزش تک درس هستند برشمرد و تصریح کرد: کسی که هر ۱۳ شاخه دروس دوره را بگذراند و درخواست مدرک کند باید پایان نامه ارائه دهد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: دانشجویانی که تمایل به دوره کامل DBA داشته باشند باید 13 عنوان درسی را با موفقیت بگذرانند و نهایتا با نظر استاد راهنما موضوع پایان نامه را در حوزه دیپلماسی اقتصادی تعیین و کار تحقیقاتی خود را به پایان برسانند.

رئیس شورای سیاست گذاری خانه دیپلماسی افزود: درس ها به صورت تک درس و مستقل ارائه می شود و مدرک هر درس جداگانه صادر می شود و دانشجویان می توانند دروس ارائه شده در هر استان را به انتخاب خود بگذرانند و سرعت دوره کامل را متناسب با زمانبندی خود تنظیم نمایند.

وی بیان داشت؛ برای دوره های تکدرس شرط خاصی وجود ندارد ولی برای زمان دریافت مدرک DBA شرط مدرک کارشناسی ارشد وجود دارد.

دکتر مهمانپرست با بیان اینکه این دوره در یک سال آینده در ۱۱ استان، گیلان، مازندران، تبریز،اصفهان، شیراز، یزد و کرمان، خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان و تهران برگزار می شود ادامه داد: ۹۰ درصد اساتید این دوره دیپلمات ارشد با ۴۰ سال سابقه کار هستند که در دیپلماسی اقتصادی کشور فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان می توانند دوره را از هر زمان مناسب برای خود شروع نمایند و در کلاس ها شرکت کنند، گفت: زمانبندی کلاس ها در استان های مختلف به زودی اعلام خواهد شد.

مهمان پرست با اشاره به اینکه پایه اصلی فعالیت خانه دیپلماسی بحث آموزش است گفت: ارتباط با بنگاه های اقتصادی استان، مشاوره برای فعالین شرکت کننده، برگزاری تورهای اقتصادی با هماهنگی که با سفرای خارجی و ایرانی داریم از دیگر برنامه های ما برای کمک به اهداف اقتصادی کسانی است که در این دوره شرکت می کنند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه تصریح کرد: خانه دیپلماسی فضای ملی است که با هدف ارتقا و تحول اقتصاد ملی شکل گرفت .