آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها زمین‌تان نزنند
آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها زمین‌تان نزنند
سکان نیوز؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:آقای رئیسی مراقب باشید بانک‌ها زمین‌تان نزنند، در برنامه‌های شما برنامه‌ای در خصوص بانک‌ها نیست بانک‌های خصوصی ریشه اقتصاد ایران را می‌خشکانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با خط مشی کلی کابینه بیان داشت: من از جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور محترم و عزیزمان به دلیل مطالب خوبی که مطرح فرمودند و در شروع این جلسه خطوط کلی دولت خودشان را با نمایندگان مردم در میان گذاشتند، تشکر می‌کنم. قضاوت در مورد افراد پیشنهادی در جای خودش مطرح می‌شود. به خاطر حضور افراد جوان، مصمم، بانشاط، خوش‌فکر و عالم در کابینه تشکر می‌کنم و از این جهت کابینه مورد قبول است.

وی افزود: اما بحثی که من دارم معطوف به برنامه است. آنچه امروز در اختیار ماست و از یک هفته قبل درباره آن صحبت می‌کنیم، مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرق است. هر وزیر برنامه خود را ارائه داده است و هر برنامه به صورت مجزا خوب است، اما ترکیب این برنامه‌ها انجام نشده است. دولت باید برنامه جامعی ارائه می‌کرد که هر وزیر هر بخش آن را انجام می‌داد.

حسین‌زاده با بیان اینکه بسیاری از مسائل در کشور داریم که فراوزارتی است، اما در هیچ یک از برنامه‌های وزرا نیست، گفت: من به برخی از آن مسائل اشاره می‌کنم. امروز کشور با مساله دیوانی روبرو است. اکنون با خیل عظیم کارمندان مواجه هستیم که شامل شرکتی، قراردادی و… است. رئیس‌جمهور قرار است کشور را با این دیوان اداره کند. در کدامیک از برنامه‌های وزرا به این موضوع اشاره شده است. در یک اتاق سه نفر با سه نوع استخدام و سه دریافتی متفاوت، یک کار مشترک انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر صندوق‌های بازنشستگی است که یک بخش آن ذیل وزارت رفاه است و آقای دکتر عبدالملکی برای آن برنامه دارد، اما برای دیگر صندوق‌ها برنامه‌ای ارائه نشده است. صندوق‌های بازنشستگی یک مساله بالفعل و نه بالقوه در کشور هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: راجع به محیط زیست هم چون نهاد آن وزارتخانه نیست، برنامه‌ای نداریم. برای آلودگی شهرها کدام وزارتخانه می‌خواهد تدبیر کند. ای کاش رئیس‌جمهور برنامه جامع ارائه می‌دادند.

حسین‌زاده گفت: موضوع کسری بودجه که حضرت آقا فرمودند ام‌الخبائث است، موضوع فراوزارتخانه‌ای است. راجع به مالیات آقای دکتر خاندوزی خوب ورود کردند، اما در رابطه با کسری بودجه چه باید کرد؟

وی در پایان سخنان خود گفت: آقای رئیسی! بانک‌ها در ایران ریشه تورم هستند. کسری بودجه و بی‌انضباطی شدید بانک‌ها عامل تورم در کشور است. اوایلی که حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور شد، نوشتم که آقای رئیس‌جمهور مراقب باشید، بانک‌ها زمین‌تان نزنند و بانک‌ها او را زمین زدند. جناب آقای رئیسی من امروز در محضر نمایندگان خاضعانه عرض می‌کنم، مراقب باشید بانک‌ها زمین‌تان نزنند. در برنامه‌های شما برنامه‌ای در خصوص بانک‌ها نیست. بانک‌های خصوصی ریشه اقتصاد ایران را می‌خشکانند. برنامه رئیس‌جمهور محترم چیست؟ در برنامه‌های وزارتخانه‌ها نمی‌بینیم. من از این جهت مخالف کلیات هستم و این مخالفت به معنای مخالفت با وزرای پیشنهادی نیست. توقع دارم در این مدت، این نقیصه را جبران و این خلا را پر کنید.