آغاز دوباره صید کیلکا در مازندران
آغاز دوباره صید کیلکا در مازندران
سکان نیوز-موتور شناورهای صید ماهی کلیکا در مازندران پس از یک وقفه سه ماهه روشن شد و صیادان این گونه ماهی بار دیگر برای صید به دریا زدند.

به گزارش سکان نیوز/ بر اساس تصمیم سازمان شیلات همه ساله ماه فروردین زمان رسمی تعطیلی صید کیلکا در دریای خزر است، اما امسال نیز همانند سالیان گذشته صیادان با مشاهده تخم ریزی ماهیان، ماه های اردیبهشت و خرداد را هم به صورت داطلبانه به تعطیلات صید این گونه اضافه کردند تا ذخایر دریای خزر بازسازی شود.

مدیرکل شیلات مازندران روز پنج شنبه همزمان با آغاز دوباره صید کیلکا در دریای خزر در جمع خبرنگاران گفت: برنامه سازمان شیلات ایران برای صید کیلکا ماهیان در سال جهش تولید بالغ بر ۱۶ هزار تن است .

حسن اسحاقی یکی از اهداف سال ۹۹ را به پایان رساندن حوضچه بندر بابلسر و اسکله داخلی آن دانست و افزود :با اتمام کار این اسکله تخلیه آبزیان از ۲۰ هزارتن به ۵۰ هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سطح استان دو بندر صیادی بابلسر و امیرآباد مشغول صید و صیادی هستند، افزود: بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در این دو بندر مشغول به کار هستند که امید است این اشتغال در آینده بیشتر شود.

مدیر کل شیلات مازندران بیان کرد: به دنبال این هستیم که بندر بابلسر را به عنوان بندر هاب صیادی شمال کشور در نظر بگیریم و رایزنی ها در این باره شروع شده است و اگر این اتفاق بیفتد شاهد تحولات زیادی در بخش گردشگری و صیادی خواهیم بود .

در سطح استان مازندران ۴۴ فروند شناورصیادی کیلکا گیر در طول سال فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۱ فروند در بندر بابلسر و ۲۳ فرونددر بندر امیر آباد مشغول فعالیت صید و صیادی هستند.

مقدار صید سال گذشته ماهی کیلکا از دریای خزر در استان ۱۸هزار و ۸۰۰ تن بوده است .

مازندران ۳۳۸کیلومتر ساحل در دریای خزر در اختیار دارد. علاوه بر کیلکا ، صد ماهیان استخوانی به صورت پره نیز در دریای خزر انجام می شود. فصل صید ماهیان استخوانی نیز از بیستم مهر اغاز و تا اواخر فروردین سال بعد است.