سال گذشته ۳۹ هزار عمل جراحی در مازندران انجام شد
سال گذشته ۳۹ هزار عمل جراحی در مازندران انجام شد
مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در دیدار با آیت الله لائینی امام جمعه ساری با اعلام اینکه در حوزه مدیریت درمان حدود ۶۲ درصد استان را تحت پوشش داریم ، گفت : پنج بیمارستان تخصصی ، ۱۴ درمانگاه و حدود ۲ هزار و ۵۴۸ مرکز طرف قرارداد در حوزه درمان به جمعیت استان خدمات ارائه می دهند.

به گزارش سکان نیوز ، دکتر سید رضا کاظمی نیا با بیان اینکه در سال گذشته به طور متوسط حدود ۳۹ هزار عمل جراحی داشته ایم، افزود: به پنج میلیون مراجعه سرپایی ، حدود ۲۹۰ هزار بستری و بیش از ۱۴ میلیون مراجعه سرپایی خدمات ارائه داده ایم .

وی در خصوص بودجه درمانی گفت: بودجه درمانی در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد مواجه بوده ایم.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران تصریح کرد: در حوزه عمرانی خدمات خویی در استان صورت گرفته است که در ۱۷ سال گذشته بی سابقه بوده . در ساخت و ساز ۱۴ هزار و ۷۲ متر مربع طرح توسعه و بازسازی در شهرهای نکا، بابلسر و ساری در حال انجام است که هفته تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد.

دکتر کاظمی نیا خاطر نشان کرد: در حوزه درمان هم در ۲ سال گذشته به خصوص در حوزه ضریب اشتغال تخت و تعداد عمل جراحی رشد خوبی داشته ایم که از حدود ۶۳ درصد به ۸۰ درصد رسانده ایم . در حوزه بستری ۹۸ تخت جدید نیز اضافه شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی مازندران در پایان با اشاره به اینکه در حوزه ارائه خدمات سرپایی و بستری در سال ۱۴۰۱ در بخش شاخص سی آر ام اول کشور بوده ایم و در همین حوزه در بخش سرپایی در سال ۱۴۰۲ دوباره همین رتبه را کسب کرده ایم گفت: در بخش خرید تجهیزات پزشکی ۱۱۱ میلیارد تومان برای مراکز درمانی هزینه شد.