مازندران سومین استان‌ کم تورم/ سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیاردی در بخش صنعت
مازندران سومین استان‌ کم تورم/ سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیاردی در بخش صنعت
سکان نیوز:رئیس سازمان صمت مازندران گفت: مازندران سومین استان‌کم تورم در طول یک سال بوده و طی دو سال گذشته یکی از نقاط برجسته، حجم و رشد سرمایه گذاری در این خطه است.

به گزارش سکان نیوز/حسینقلی قوانلو روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران که در سالن جلسات سازمان صمت مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۰۰میلیارد تومان پروژه صنعتی و تولیدی در استان افتتاح شد،اظهار کرد: تا پایان دهه فجر امسال این میزان به بیش از سه هزار میلیارد تومان می رسد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری به چهار هزار میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به اینکه ما سومین استان‌کم تورم در طول یک سال بودیم، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته یکی از نقاط برجسته، حجم و رشد سرمایه گذاری در استان بوده و تقاضا برای سرمایه گذاری در مازندران رشد داشته است.

رئیس سازمان صمت مازندران درباره آخرین وضعیت صنعت مازندران با عنوان اینکه دو هزار و ۴۵۳ واحد صنعتی در استان دارای پروانه معتبر هستند، گفت: در مجموع در استان بیش از سه هزار واحد صنعتی وجود دارد که ۱۰۰۰ واحد توسط جهاد کشاورزی پروانه و مجوز گرفته‌اند.

وی با عنوان اینکه تاکنون ۸۰ واحد تعطیل و راکد در استان راه اندازی شده است، گفت: همزمان با دهه فجر و با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صمت، جشن راه اندازی واحدهای تعطیل در استان اجرایی و احیای یک واحد تعطیل شده در استان در فاز اول برای ۸۰۰ نفر شغل ایجاد خواهدکرد.

قوانلو با بیان اینکه امسال ۱و ۲ دهم میلیارد بومی سازی کالا صورت گرفت و از واردات جلوگیری شد، ادامه داد: میزان سرمایه گذاری بخش صنعتی را در استان ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده و این رقم سرمایه گذاری مربوط به پروانه‌هایی بوده که طی سال‌های قبل صادر شده و هنوز به روز رسانی نشده است.

وی با ابراز امیدواری که برای تنظیم بازار شب عید مشکلی نداشته باشیم اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری در بخش صنعت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و ۷۶ هزار نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت اشتغال دارند و حرکت سرمایه گذاری به سمت رو به جلو بوده و میزان اشتغال بر اساس جواز تاسیس افزایش داشته است.