داستان تکراری بی آبی شهر بابل/مدیران آب مازندران عزل یا استعفا دهند/مردم از وعده ها کلافه شدند
داستان تکراری بی آبی شهر بابل/مدیران آب مازندران عزل یا استعفا دهند/مردم از وعده ها کلافه شدند
سکان نیوز؛ یکی از آسیب‌هایی که پس از هر باران گریبان چند شهر به ویژه بابل و بابلسر را می گیرد، مشکل کم و یا بی آبی است، مشکلی که با گذشت چند دهه همچنان پابرجاست و مردم فقط وعده‌های مسئولان برای رفع این وضعیت بحرانی را شنیده‌اند.

به گزارش سکان نیوز، یکی از مشکلات اساسی هر باران و سیلاب در استان مازندران، آلودگی آب پشت سد البرز می باشد که تامین آب آشامیدنی چندین شهر این استان، از جمله بابل، بابلسر، فریدونکنار و هادی شهر را با مشکل قطعی طولانی مدت مواجه می کند.

سد البرز یک سد خاکی که در سال 89 به بهره برداری رسیده است که از زمان احداث حتی یکبار نیز لایروبی نشده است، با وجود عمر 10 ساله استفاده از آن اما، پس از هر بارندگی، با افزایش کدورت مشکلاتی را برای آب آشامیدنی مردم پایین دست شهر ایجاد می کند، که ان اتفاق کارایی این سد را با ابهام روبرو می کند. به عقیده برخی کارشناسان این کدورت بالا نشان دهنده اتمام عمر سد البرز است و با توجه به وضعیت پوششی منطقه، ساخت سد در این مکان از ابتدا اشتباه بوده است.

در سدالبرز دو منبع برای جمع آوری آب آشامیدنی درنظر گرفته شده است که پس از هر بارندگی گل و لای وارد آن می شود و این گل و لای به چرخه آب آشامیدنی شهرها و روستاها وارد و تامین آب را حتی برای روستاهای نزدیک سد نیز با مشکل روبرو می کند که متاسفانه با عملکرد ضعیف مدیران آب منطقه ای مازندران و آب و فاضلاب هنوز تصفیه خانه ای برای از بین بردن کدورت آب آشامیدنی راه اندازی نشده و مردم این شهرها از وعده های همیشگی این مسئولان کلافه شدند.

از نمایندگان و مسئولان استان مازندران انتظار داریم با شور و شعار نمک به زخم بی آبی مردم نپاشند و به فکر تامین اعتبار هر چه زودتر تصفیه خانه های آب سد البرز باشند.