موفقیت توان محور در بومی سازی درایو شفت فایبرکربن/خودباوری راهکار بومی سازی
موفقیت توان محور در بومی سازی درایو شفت فایبرکربن/خودباوری راهکار بومی سازی
سکان نیوز؛ شرکت توان محور آذین صنعت، با تولید شفت های فایبرکربن ،توانسته اسـت نیاز عمده صنایع مختلف کشور به آن را بر طرف نماید .

به گزارش سکان، اکنون که کشور ما در شرایط تحریم از سوی استکبار جهانی به سر می برد شاید یکی از مهمترین اقدامات برای در هم شکستن تاثیرات مخرب این تحریم، بومی سازی نیازهای کشور به ویژه در صنعت می باشد.

همانطور که رهبر معظم انقلاب به درستی با درک شرایط کشور در سالهای گذشته، شعار سال را به حمایت از رونق تولید و جهش تولید و امسال هم نیز به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی انتخاب نمودند تا نشان دهند که تنها راه برونرفت از شرایط کشور تکیه بر روی توانایی و باور نیروهای جوان و مستعد کشور می باشد.

خودباوري ملي در هرجامعه‌ای عاملي براي به كار افتادن موثر همه اجزاي تشكيل دهنده و لازمه رشد و توسعه و دستيابي به پيشرفتهاي وسيع درابعاد مختلف است.

لذا بنا به تعبیر مقام معظم رهبری: « اگر ملّت ایران بخواهد جایگاه شایسته‌ی خود را پیدا بکند…. راه آن این است که از دانش، از هوش، از قدرت تحرّک بالا، از قدرت ابتکار و از عزم راسخ در همه‌ی بخش‌ها استفاده کنیم و بهره بگیریم.

با توجه به نیاز روز افزون کشور ما به بومی سازی قطعات وجلوگیری از هدر رفت منابع ارزی کشـور، شرکت توان محور آذین صنعت، با تولید شفت های فایبرکربن ،توانسته اسـت نیاز عمده صنایع مختلف کشور به آن را بر طرف نماید .

شفت های فایبرکربن در واقع همان میل گاردان های انتقال نیرو هستند، درایو شفت های انتقال نیرو ساخته شده از الیاف کربن با مشخصاتی منحصر بفرد مانند وزن کم ، افزایش عمر یاتاقان‌ها، کاهش تعمیرات و نگهداری، افزایش ایمنی، کاهش هزینه‌های استفاده مقاوم در محیط‌های شیمیایی،عدم نیاز به هم‌محوری با دقت بالا، خوردگی کمتر، کاهش ارتعاشات سیستم، نصب آسان (به دلیل کم بودن وزن) می باشد.

کم بودن ضریب انبساط حرارتی و مقاومت به خوردگی بسرعت در حال جایگزینی با انواع فولادی میباشند. پیچش الیاف تنها روش تولید درایو شفتهای کامپوزیتی است که شرکت توان محور آذین صنعت توانست این محصول را بومی سازی نماید.

این شرکت با جایگزینی شفت فلزی فن های ایرکولر با نوع کامپوزیتی آن، اقدام به کاهش وزن این نمونه از قطعات به کمتر از یک چهارم نموده است که این امر باعث کاهش بسیار زیاد فشار وارده بر روی بلبرینگ ها و افزایش چشمگیر طول عمر آنها می شود.

مصرف کنندگان اصلی درایو شفت های فایبر کربن صنایعی همچون پتروشیمی ، مجتمع های فولاد و ذوب آهن ، پالایشگاهها و ….. می باشد.این شفت ها در صنایع پتروشیمی ، پالایشگاهها، نیروگاه، صنایع فولاد، صنایع سیمان و هر جایی که برج خنک کن cooling tower وجود داشته باشد، کاربرد دارد. مصارفی مانند انتقال نیرو در برجهای خنک کننده و تجهیزات دوار و حتی برخی وسایل نقلیه و اتومبیل ها خاص رایج ترین کاربردهای آنهاست.