به گزارش سکان نیوز/مدیرعامل بانک دی، برات کریمی در این نشست که با حضور رحیم طاهری عضو هیئت مدیره، مجتبی حیدری معاون سرمایه انسانی، ابوالفضل رضایی، معاون اعتبارات و عبدالرضا سیف، مشاور مدیرعامل در امور بازرسی برگزار شد، پیاده سازی اصول اعتبار سنجی مشتریان و رعایت بهداشت اعتباری را در کاهش پروندههای حقوقی و وصل مطالبات تاثیرگذار دانست.
وی همچنین به لزوم رعایت «انضباط مالی» در بانک دی اشاره کرد و با بیان این که حوزه اعتبارات ارتباط تنگاتنگی با دستورالعمل های مالی ابلاغی در بخش های مختلف دارد، افزود: رعایت دقیق ضوابط هنگام صدور ضمانتنامه ها، گشایش اعتبارات اسنادی و تخصیص منابع ارزی علاوه بر محافظت از ارکان بانک، چارچوب مالی سالم و شفاف موجود را نیز حفظ می کند و اجازه نمی دهد در بخش های مختلف صورت های مالی اختلال ایجاد شود.
کریمی به لزوم ارزیابی شخصیت و جایگاه اعتباری متقاضیان تسهیلات کلان و نیز ظرفیت آنها در بازگرداندن منابع دریافتی از بانک اشاره کرد و گفت: وثیقه باید متناسب با تسهیلات پرداختی دریافت شود، بنابراین نوع وثیقه دریافتی نباید چنان غیرواقعی باشد که متقاضی از دریافت تسهیلات صرف نظر کند و نباید چنان سهل باشد که دریافت کننده تسهیلات را به بازنگرداندن منابع ترغیب کند.
مدیرعامل بانک دی اجرای سیاست های کلان ابلاغی بانک را برای همه کارکنان الزامی خواند و با تاکید بر این که این سیاست ها انعطاف پذیر است و برای اجرا به ذهن تحلیل گر کارکنان نیاز دارد، گفت: تلاش مضاعف برای رسیدن به اهداف بانک ضروری است و از این رو کارکنان حوزه اعتبارات باید شعب را در پیاده سازی اسناد بالادستی و نیز دستورالعمل های جاری هدایت کنند.
وی افزود: انتظار می رودکارکنان شعب، روش های مختلف دریافت تسهیلات و اعتبارات را برای مشتریان تشریح کرده و نیاز آنها را با استفاده از ابزارها و امکانات موجود برطرف کنند، چرا که توسعه عملکرد حوزه اعتبارات به افزایش سود و در نتیجه بهبود صورت های مالی بانک منتهی خواهد شد.
مدیرعامل بانک دی بر پشتیبانی از شعب به عنوان خط مقدم بانک برای پیاده سازی دستورالعمل های ابلاغی تاکید کرد و افزود: سیاست های هیئت مدیره باید به درستی در واحدهای صف عملیاتی شود و تمامی واحدهای ستادی مکلف هستند در کوتاه ترین زمان ممکن از شعب پشتیبانی کرده و آن ها در تحقق اهداف یاری رسانند تا به زودی شاهد روزهای درخشان تری برای بانک باشیم.
کریمی با بیان این که بانک دی متعلق به خانواده معظم شهدا و ایثارگران است، خاطرنشان کرد: افتخار ما، خدمت به این قشر معزز است و در این راه از همه ظرفیت ها بهره خواهیم برد.
رحیم طاهری، عضو هیئت مدیره بانک دی نیز در این جلسه با قدردانی از عملکرد کارکنان حوزه اعتبارات، این حوزه را «قلب تپنده» بانک توصیف کرد و با تاکید بر این که فعالیت های این واحد باید با کیفیت و متوازن باشد، گفت: بانک باید ضمن برنامه ریزی هدفمند و مناسب برای تخصیص سریع و دقیق منابع در زمینه ارائه مصارف خرد به جامعه هدف و طراحی محصولات متنوع متمرکز باشد.
وی به متوازن بودن منابع تخصیصی در قالب تسهیلات و نیز رشد منطقی آن تاکید کرد و با بیان این که هر شعبه باید از حد مجاز مصارف خود آگاه باشد، گفت: در سیاست های اعتباری بانک، شاخص های اعتباری مشخص شده و اگر شعب این موارد را به درستی رعایت کنند، به زودی شاهد بهبود صورت های مالی بانک خواهیم بود.
در ادامه این نشست، ابولفضل رضایی، معاون اعتبارات و علی طاهری مدیر امور اعتبارات بانک نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه تحت مدیریت خود، به تشریح برنامه های پیش رو پرداختند.
گفتنی است، در پایان این نشست همکاران معاونت اعتبارات به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود برای پیشبرد امور پرداختند.
مدیرعامل بانک دی؛
لزوم رعایت انضباط مالی در بانک دی/حوزه اعتبارات رکن اصلی فعالیت های بانک
سکان نیوز: مدیرعامل بانک دی، برات کریمی در نشست هم اندیشی با مدیران و همکاران معاونت اعتبارات، حوزه اعتبارات را رکن اصلی فعالیت های بانک دانست و بر لزوم توجه به مهندسی منابع و مصارف در راستای افزایش سودآوری بانک تاکید کرد.
لینک کوتاه :
https://sokannews.ir/?p=24208
برچسب ها
انضباط مالی بانک دی برات کریمی حوزه اعتبارات خبرگزاری سکان نیوز رعایت رکن اصلی فعالیت های بانک لزوم لزوم رعایت مدیرعامل بانک دی
نماینده بیمه ایران در اتکایی امین مشخص شد
سکان نیوز؛ موسوی از مدیران با سابقه صنعت بیمه به نماینده بیمه ایران در اتکایی امین مشخص معرفی شد.
بیمه دی، پایدار در رشد سودآوری
سکان نیوز؛ بیمه دی در نیمه اول سال جاری ۷۶ درصد رشد در حق بیمه صادره را محقق کرده است.
بازدید سرزده مهندس اوحدی از بیمه دی/ بررسی میدانی نحوه بازپرداخت هزینه درمان جامعه ایثارگری در ۴۸ ساعت
سکان نیوز؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور پیگیری پرداخت هزینههای درمانی جانبازان و ایثارگران ظرف حداکثر ۴۸ از بیمه دی به صورت سرزده بازدید کرد و به بررسی میدانی نحوه بازپرداخت هزینههای درمانی پرداخت.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.