گره گشایی از تنگناهای اقتصادی دولت و مردم مهمترین رویکرد مجلس
گره گشایی از تنگناهای اقتصادی دولت و مردم مهمترین رویکرد مجلس
سکان؛ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: گره گشایی از تنگناهای اقتصادی دولت و مردم مهمترین رویکرد مجلس یازدهم است.

علی کریمی فیروزجایی در گفت و گویی با تاکید بر تمرکز مجلس شورای اسلامی بر رفع چالش های عرصه فرهنگ و معیشت افزود: تنیدگی مشکلات و فربهی تصمیمات این حوزه های پرچالش،راهبردهای عملیاتی در خور را طلب می کند.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم یادآورشد: به خاطر حساسیت و اهمیت این موضوعات، مجلس با طمانینه و آرامش کامل و بدور از هیجانات کاذب وزودگذر در صدد چاره جویی آنها است.

نماینده مردم بابل گفت: کشور برای برون رفت از تنگناهای اساسی، نیازمند وحدت رویه و تعامل اثربخش همه قوا و دستگاه های حاکمیتی است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور رمز موفقیت دولت و مجلس در کنترل اوضاع نابسامان اقتصادی را دوری از تنش و برخوردهای احساسی و پرهیز از به مسلخ بردن ارزشهای درونی نظام و انقلاب دانست و افزود: تجربه ۴۱ساله انقلاب با پشتوانه عظیم مردمی نشان داد که درجمهوری اسلامی ایران بن بست معنا ندارد .

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در حل مشکلات اساسی کشور گفت: مجلس و دولت در راهبردهای اجرایی و عملیاتی برای حل تنگناهای موجود باید راهبرد مردم محوری را در دستور کار قرار دهند.
عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از برخی تریبون ها که در صدد تضعیف خانه ملت به عنوان مردمی ترین نهاد کشور هستند، یادآورشد: اراده مجلس یازدهم مبتنی بر همگرایی با دیگر ارکان حاکمیتی برای پیشبرد و اعتلای کشور است.
این مسئول نقش رسانه ها را در ایجاد آرامش در فضای سیاسی و روانی جامعه مهم و اثربخش عنوان و تصریح کرد: مسئولان رسانه ها به عنوان چشمان تیزبین و بینای جامعه باید با شناخت گرانیگاه سیاست های محوری انقلاب، تقویت وحدت و همدلی را در رسانه ها ترویج و تبلیغ کنند.

کریمی فیروزجایی همچنین ضرورت توجه به انتقاد سازنده را با هدف پویایی بیشتر تصمیمات راهبردی در حوزه های فرهنگی،سیاسی و اقتصادی خاطرنشان کرد و افزود: باید با تفکیک مرزهای انتقاد و تخریب و توهین به اصلاح فرهنگ جامعه همت کرد.

نماینده مردم بابل با تاکید بر نقش محوری فرهنگ در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گفت: تعالی اندیشه های ناب اسلامی بر محور ولایت فقیه رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است که تلاش در این مسیر ماموریت خطیر خادمان نظام در همه سطوح به شمار می رود.