به گزارش سکان، شهرام ایرانپاک با تاکید بر اینکه نیروگاه حرارتی شازند به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب یکی از ارکان اصلی تولید برق پایدار در کشور است، افزود: در حال حاضر بیش از دو درصد برق مصرفی کل کشور توسط این مجموعه تولید میشود.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند با تاکید بر اینکه این نیروگاه در مورد انتخاب نوع سوخت تصمیم گیرنده نیست، گفت: با توجه به شرایط کشور و محدودیتهای بوجود آمده در سالهای اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاهها این سهمیه متفاوت خواهد بود و مجموعه وزارت نفت با هدف تامین سوخت مورد نیاز بخش خانگی در زمستان گاز تحویلی به نیروگاهها را کاهش میدهد.
ایرانپاک با اشاره اینکه کمبود گاز نیروگاه برای تولید برق توسط سوخت مایع (مازوت) جبران میشود، اضافه کرد: نیروگاه شازند هیچگونه دخل و تصرفی در تعیین میزان سهمیه گاز ندارد و این مسئله توسط وزارت نفت و دیسپاچینگ ملی برق مدیریت میشود.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از سوخت مایع در نیروگاهها تبعاتی همچون خوردگی تجهیزات نیروگاهی، افزایش هزینههای تعمیرات و نگهداری، افزایش هزینههای نیروی انسانی، کاهش راندمان نیروگاه و افزایش خروج اضطراری واحدها را به همراه دارد.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند در پایان تاکید کرد: میزان مصرف سوخت مایع این نیروگاه در سال ۹۸ حدود سه درصد و در سال گذشته ۱۰ درصد بوده است. در سال جاری نیز این از ابتدای سال تا نهم آذرماه از سوخت مایع استفاده نکرده است.
نیروگاه شازند در مورد انتخاب نوع سوخت تصمیم گیرنده نیست
برچسب ها
آب رفتن آمار تولید فاجعهبار کلزا در مازندران/ بابک مؤمنی مردود شد
سکان نیوز: بحران آمارهای هیجانی و نادرست در دوره ریاست بابک مؤمنی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه دارد!! بلایی که اردوکشی سیاسی و انتصاب بدون ضابطه و بدون در نظر گرفتن شایستگی و صلاحیت حرفهای و تخصصی معاون بهبود تولیدات گیاهی بر سر تولید کشاورزی مازندران آورده است.
بازگشایی نمادهای استانی سهام عدالت در بازار توافقی منوط به تصمیم شورای عالی بورس
سکان نیوز؛ دستیار رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سهام عدالت گفت: بازگشایی نمادهای شرکتهای سرمایهگذاری استانی سهام عدالت در بازار توافقی منوط به تصمیم، تایید و تصویب شورای عالی بورس است.
عرضه خودرو در بورس به نفع خودروساز یا خریدار؟
سکان نیوز؛ چراغ سبز بورس برای عرضه خودرو در بازار سرمایه بار دیگر به گمانه زنی ها درباره میزان موفقیت این شیوه، آن هم در شرایطی که خودرو دیگر یک کالای مصرفی نیست، دامن زده چرا که صنعت خودرو در ۱۲ سال اخیر بیش از نوع عرضه، از قیمت گذاری دستوری آسیب دیده است.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.