رویترز نوشت، دولت نیوزیلند اعلام کرد که قصد دارد با تصویب یک قانون، شرکتهای فعال در حوزه دیجیتال نظیر گوگل و فیس بوک را بر آن دارد تا در ازای نمایش اخبار داخلی رسانه های این کشور در پلتفرم های خود به رسانه ها پول پرداخت کنند.
ویلی جکسون، وزیر ارتباطات نیوزیلند، امروز طی بیانیه ای اعلام کرد که این قانون مشابه آنچه در استرالیا و کانادا تصویب شده شکل خواهد گرفت و این امید می رود که پلتفرم های دیجیتال را به سمت توافق با رسانههای داخلی سوق دهند.
به گفته این وزیر نیوزیلندی، رسانه های این کشور به خصوص رسانههای کوچک محلی و روزنامه ها در تلاش هستند تا همچنان از نظر اقتصادی به صرفه باقی بمانند چرا که بخش اعظمی از تبلیغات در حوزه رسانه ها به سمت بسترهای دیجیتال رفته است.
جکسون تاکید کرد این مسئله بسیار حیاتی و مهم است که کسانی که از اخبار این رسانه ها سود می برند در ازای این محتوا ها به آنها پول پرداخت کنند.
قرار است این قانون برای تصویب به مجلس نیوزیلند ارسال شود که انتظار می رود با توجه به در دست داشتن اکثریت از سوی نمایندگان حزب حاکم در دولت این قانون بدون مشکل به تصویب برسد.
سال گذشته هم قانون مشابهی در استرالیا به اجرا در آمد که به دولت این امکان را می داد تا شرکت های فعال در حوزه اینترنت را مجبور به مذاکره با رسانههای داخلی این کشور در ازای انتشار اخبار آنها می کرد.
بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده اجرای این قانون در استرالیا موفق بوده و توانسته به رسانه های این کشور در حصول درآمد کمک کند.