هوشمندسازي مركز تماس برق تبريز راه اندازي شد
هوشمندسازي مركز تماس برق تبريز راه اندازي شد
سکان نیوز؛ در راستاي اجرايي شدن طرح هما (هوشمندسازي مركز اتفاقات) و ارائه ي خدمات سريع تر به شهروندان به عنوان يكي از طرح هاي تحول توزيع در شركت توانير، هوشمندسازي مركز تماس در شركت توزيع نيروي برق تبريز راه اندازي شد.

عادل كاظمي با بيان اينكه رسالت طرح هما، مديريت كاهش زمان خاموشي، رفع عيب و ايمن سازي مسير تغذيه ي فيدرهاست، افزود: در اين راستا هوشمندسازي مركز تماس در برق تبريز راه اندازي و در امور تابعه ي شركت پياده سازي شد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز، ادامه داد: همزمان با راه اندازي هوشمندسازي مركز تماس، اكيپ هاي خودرويي به تبلت مجهز شدند. با اين اقدام، تمامي اكيپ هاي خودرويي فوريت برق، قابليت رصد لحظه اي و آنلاين يافتند. همچنين اكيپ هاي خودرويي مي توانند عمليات ارجاع و تكميل پرونده ي خاموشي را انجام دهند.
وي با اشاره به اينكه با هوشمندسازي مركز تماس دخالت اپراتورهاي فوريت برق به حداقل مي رسد، اين اقدام را گامي بزرگ در راستاي طرح هما و هوشمندسازي مركز اتفاقات دانست و تصريح كرد: در كل اهداف اصلي طرح هما شامل ايجاد رويه ي هوشمند، يكسان، استاندارد، مكانيزه كردن و هوشمندسازي عمليات رفع خاموشي است. همچنين با راه اندازي و استفاده از سامانه هاي خدمات غير حضوري مشتركان، مراجعات حضوري به امورهاي برق تابعه در روزهاي كرونايي كاهش خواهد يافت.
به گفته ي وي؛ براساس پيش نويس دستورالعمل، با اجرايي شدن طرح هما، فعاليت هايي چون دريافت و پايش گزارش هاي خاموشي از درگاه هاي مختلف شامل تماس با سامانه ي121 ، پرتال خدمات، اپليكيشن موبايل و پيامك هوشمندسازي خواهد شد. تعيين هوشمند كليد قطع شده جهت تسريع در عمليات رفع خاموشي، تعيين اولويت بندي خاموشي و اعزام هوشمند اكيپ هاي حوادث و تعميرات، تعيين مقادير ENS و شاخص هاي قابليت اطمينان بدون دخالت اپراتورها از ديگر مواردي است كه با بهره برداري كامل از طرح هما، اجرايي خواهد شد.
وي نظارت بر صحت عمليات رفع خاموشي مشتركين و اشكالات شبكه ي توزيع برق و مديريت هوشمند فعاليت هاي ميداني و اكيپ هاي اجرايي جهت بهبود بهره وري و استفاده از منابع را از ديگر دستاوردهاي طرح هما دانست و افزود: هنگام رخداد خاموشي، مشتركين از طريق سامانه هايي چون سامانه ي مركز تماس121، سامانه ي نرم افزار اطلاع رساني تلفن همراه، سامانه ي پيامك، پرتال يا وب سايت، ولتاژ و جريان رصد شده توسط كنتورهاي فهام، جهت پيگيري وضعيت و اطلاع از زمان وصل خاموشي، درخواست رفع خاموشي خود را اعلام مي كنند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تبريز در پايان خاطرنشان شد: با اجراي طرح هما، داده هاي مربوط به ثبت خاموشي با دقت و كيفيت بالا ثبت شده و شاخص هاي قابل اندازه گيري در جهت ارزيابي و شناسايي نقاط ضعف و قوت عملكرد واحدهاي اجرايي در حوزه ي مذكور در دسترس خواهد بود.