نیازمند تخصیص تسهیلات ریالی در شرکت شیمی پلاست شمال هستیم/گره گشایی از مشکلات شرکت شیمی پلاست با حضور استاندار مازندران
نیازمند تخصیص تسهیلات ریالی در شرکت شیمی پلاست شمال هستیم/گره گشایی از مشکلات شرکت شیمی پلاست با حضور استاندار مازندران
مدیر عامل شرکت شیمی پلاست شمال با اعلام اینکه ۷۰ درصد محصولات نهایی مجتمع و کارخانه الیاف نمونه به کشور روسیه صادر می شود، گفت: نیازمند تخصیص تسهیلات ریالی هستیم تا بتوانیم کار خود را گسترش و خطوط جدید تولیدی را به این مجموعه اضافه نماییم.

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش سکان نیوز،استاندار مازندران به همراهی مدیران اجرایی آب و فاضلاب استان ، مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ، مدیر کل صمت و فرماندار جویبار از شرکت شیمی پلاست شمال در شهرک صنعتی جویبار بازدید و مسائل و مشکلات این واحد صنعتی را مورد بررسی قرار داد.

مدیر عامل شرکت شیمی پلاست شمال با اعلام اینکه ۷۰ درصد محصولات نهایی مجتمع و کارخانه الیاف نمونه به کشور روسیه صادر می شود، گفت: نیازمند تخصیص تسهیلات ریالی هستیم تا بتوانیم کار خود را گسترش و خطوط جدید تولیدی را به این مجموعه اضافه نماییم.

رهام حبیبی یکی از مشکلات این مجوعه را نبود منابع سرمایه در گردش کافی اعلام کرد و افزود: باید به مجموعه های تولیدی نگاه ویژه ای شود تا این واحدها بتوانند خدمات ارزنده ای در اقتصاد کشور ارائه دهند.

وی با بیان اینکه این شرکت موادبازیافتی را به چرخه تولید در می آورد و مواد اولیه بسیاری از صنایع را تامین می کند اذعان داشت ، علاوه بر اثرات مثبت اقتصادی و سطح اشتغالزایی بالا بزرگترین خدمت را به محیط زیست ارائه می دهیم که اثرات مثبت این طرح برای هیچ کس پوشیده نیست،

مدیر عامل شرکت شیمی پلاست شمال در ادامه یکی دیگر از مشکلات این مجموعه را عدم همکاری شرکت آب و فاضلاب در تامین آب مورد نیاز شرکت شهرک های صنعتی دانست . بدیهی است که قبل از شروع هرگونه سرمایه گذاری ، مجوزهای مورد نیاز و تامین منابع انرژی پروژه توسط سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی بررسی و صادر می گردد . لطمات جبران ناپذیر و عدم اجرای مصوبات مکرر ستاد تسهیل در مقاطع گذشته منتج به ایجاد مشکلات مضاعف گردیده است .

حبیبی ادامه داد: طبق قانون شرکت شهرک های صنعتی برای هر هزار متر مربع ۱۲۹۶ متر مکعب در سال آب تخصیص می یابد اما اختصاص آب مورد نیاز به این مجموعه هنوز اجرایی نشده است .

وی تصریح کرد: هزینه های آب ، برق و گاز از ما دریافت شده اما در تامین آب که یکی از اساسی ترین نیاز های این واحد تولیدی بوده با چالش‌های عدیده ای مواجه هستیم .

حبیبی اضافه کرد: یک قطعه زمین از شهرک صنعتی خریداری کردیم و تمام بهای آن را پرداخت نموده ایم ، اما از آنجا که این زمین توسط فردی سالها قبل خریداری شده بود و ۱۵ سال در آن زمین هیچ اقدامی نکرده بود ، قرارداد را با نامبرده فسخ و در اختیار این شرکت قرار می دهند . با تغییر مدیر شرکت شهرک ها ، فردی که مستحدثات خود را به شرکت شیمی پلاست شمال می فروشد وقرارداد زمین او را فسخ نیز کرده اند و مطلع می باشد از شرکت شهرک ها شکایت می کند و در کمال تعجب واحد حقوقی شرکت شهرک ها در جلسات دادگاه شرکت نکرده و هزینه رسیدگی را پرداخت نمی کند و منتج به صدور رای ابطال فسخ برای نامبرده می گردد. موضوع بسیار شفاف و روشن و فرایند خرید زمین از شرکت دولتی شهرک ها کاملا قابل بررسی است .

وی ادامه داد: در خصوص زمین کارخانه شرکت شیمی پلاست مقرر گردید موضوع توسط هییتی شامل مدیرکل شهرک های صنعتی ، مدیرکل صمت ، فرماندار محترم جویبار ودبیر و رییس کمیته حقوقی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از ملاقات با رییس کل محترم دادگستری مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.

دکتر رهام حبیبی با بیان اینکه پروژه دیگری نیز با هدف تولید الیاف هالو با ظرفیت ۶۰ تن در روز از دیگر برنامه های توسعه ای این هلدینگ بوده است گفت: سعی خواهیم کرد این پروژه را در کمتر از یکسال و با اشتغالزایی یکصد نفر به سرانجام برسانیم.

مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران در این نشست با اعلام اینکه در این شهرستان هیچ آبخوانی وجود ندارد و تمام منابع آن از شهرستان های دیگر تامین می شود ، گفت: امسال کمی تنش آبی در این شهرستان کمتر شده ولی هنوز مرتفع نشده است .

برارزاده با بیان اینکه برای صنایع آب بر با توجه به اینکه این شهرستان با مشکلات عدیده ای در تامین آب شرب مواجه هستند نمی توانیم آب بیشتر از نیاز تامین کنیم ، اظهار داشت: باید با حفر چاه یا پسآب آب از تصفیه خانه مشکلات آب چنین مجموعه های مرتفع شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بازدید امروز فعالیت ها ، ظرفیت و مشکلات درمجموعه تولیدی در شهرک صنعتی جویبار مورد بررسی قرار گرفت، گفت: شرکت شیمی پلاست شمال یکی از مجموعه های خوب تولیدی در استان بوده که توانسته با مواد بازیافتی نسبت به تولید الیاف مصنوعی و محصولات دیگر پلاستیکی اقدام نماید

یوسف نوری با اعلام اینکه در این نشست مشکل آب مجموعه مورد بررسی قرار گرفته هست، اظهار داشت: آب و فاضلاب استان باید به گونه ای عمل کند که فعالیت این کارخانه مطابق مجوز های صادر شده تامین شود و در صورت عدم انجام آن موضوع را به دادستان محترم ارجاع خواهند داد ، انشالله همچنان شاهد افزایش تولید این مجموعه باشیم .

وی خاطرنشان کرد: اختلاف در مورد ملک خریداری شده توسط شرکت شیمی پلاست شمال نیز در دادگستری مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد و همچنین تسهیلات مورد نیاز این سرمایه گذار به ارزش دوهزار میلیارد ریال از دیگر مواردی بوده که در دستور کار و پیگیری ویژه ادارات کل صمت و اداره کل شهرک های صنعتی از محل بانک صادرات و ملی قرار گرفت .