مشکلات سرمایه در گردش کارخانه سبوس مازند/ اصلی ترین تولید کننده روغن های سلامت محور در کشور هستیم
مشکلات سرمایه در گردش کارخانه سبوس مازند/ اصلی ترین تولید کننده روغن های سلامت محور در کشور هستیم
مدیر کارخانه سبوس مازند فلاح با اعلام اینکه شرکت سبوس مازند اصلی ترین شرکت تولیدکننده روغن های سلامت محور در کشور است، گفت: عمده روغن های سلامت محور با برند توسکا در کشور عرضه می شود

به گزارش سکان نیوز ، مدیر کارخانه سبوس مازند روز یکشنبه با اعلام اینکه این شرکت از سال 85 به منظور روغن کشی از دانه های خاص نظیر جوانه ذرت، کنجد، زیتون، هسته انگور و … راه اندازی شده است، گفت: در ادامه واحدهای تصفیه و بسته روغن های خوراکی سلامت محور در این شرکت تولیدی راه اندازی شده است.

علی اصغر فلاح با بیان اینکه شرکت سبوس مازند اصلی ترین شرکت تولیدکننده روغن های سلامت محور در کشور هستیم، افزود: عمده روغن های سلامت محور با برند توسکا در کشور عرضه می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت زمینه ساز همکاری با برندهای برتر داخلی و خارجی از جمله مازولا، دلیزیو، اویلا، فامیلا ، زراویل و تک ماکارون را دارد، اظهار داشت: ظرفیت تولید روغن تصفیه شده در این شرکت ماهانه یکهزار و 500 تن بوده و در این واحد تولیدی 180 نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کارخانه سبوس مازند ناترازی انرژی را یکی از مشکلات مهم این واحد تولیدی و دیگر واحدها در کشور اعلام کرد و گفت : متاسفانه در تابستان با قطعی برق و زمستان با افت فشار و قطعی گاز مواجه هستیم .

فلاح این ناترازی انرژی را موجب کاهش تولید و ضرر اقتصادی اعلام کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات تامین سرمایه در گردش بوده به خصوص در سال های اخیر ضریب معدل کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: برای گرفتن تسهیلات باید مبالغ زیادی را از چرخه تولید خارج و در سپرده های بلند مدت بانک گذاشته تا تسهیلات را دریافت کنیم که این مساله به نفع تولیدگران و صنعت گران نبوده است.

استاندار مازندران در بازدید از کارخانه سبوس مازند در گفتوگو با خبرنگاران با اعلام اینکه برای حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی و صنعتی این بازدید ها را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: دراین بازدیدها مسائلی همچون وضعیت فعالیت، مشکلات حوزه تولید و ظرفیت های موجود برای گسترش و توسعه هر بخش مورد بررسی قرار می گیرد.

یوسف نوری مدیریت این شرکت را بسیار دقیق و منظم اعلام کرد و گفت: شرکت سبوس مازند ظرفیت گسترش تولید در استان را دارد و مسائل مربوط به تولید و اشتغال بیشتر در این مجموعه مورد پیگیری قرار می گیرد.