محسنی بندپی؛ ظرفیت‌های مازندران از دید مدیران و تصمیم‌گیران برای صادرات به اوراسیا مغفول مانده است
محسنی بندپی؛ ظرفیت‌های مازندران از دید مدیران و تصمیم‌گیران برای صادرات به اوراسیا مغفول مانده است
سکان نیوز؛ نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌های مازندران از دید مدیران و تصمیم‌گیران برای صادرات به اوراسیا مغفول مانده است.

به گزارش سکان نیوز، محمدعلی محسنی بندپی در گفت و گویی اظهار داشت: داشتن مرزهای مشترک با کشورهای حوزه اوراسیا و معاف شدن بسیاری از اقلام صادراتی ایران از عوارض گمرکی به کشورهای این حوزه، از دیگر ظرفیت‌های استان مازندران بوده که از دید مدیران و تصمیم‌گیران استانی و ملی مغفول مانده است؛ همچنین شناسایی نیازهای کشورهای حوزه اوراسیا و هدف‌مند کردن تولیدات کشور و استان در راستای رفع نیازهای کشورهای فوق و تولید صادرات‌محور محصولات استان مازندران، موقعیت بی‌نظیری را برای استان ما فراهم می‌آورد .

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استان مازندران با توجه به اقلیم و جغرافیایی بی‌نظیری که در بین سایر استان‌های کشور دارد، ظرفیت تبدیل‌شدن به استان برتر در حوزه‌ موضوعات مختلف را دارد. عرصه هایی مانند کشاورزی بویژه برنج در شرق مازندران، باغداری بویژه مرکبات در غرب مازندران، حوزه جنگل و مرتع، شیلات بویژه ماهیان خاویاری، صنعت توریسم و گردشگری، پرورش دام و طیور و غیره از ظرفیت‌های ویژه و منحصر به فرد استان مازندران است.

محسنی بندپی با بیان اینکه ضرورت توسعه علمی و فناورانه کشور به عنوان موتور محرک تحقق توسعه، موجب می‌شود به عرصه‌های کشور نگاهی علمی و فناورانه داشته باشیم، گفت: در غیر این صورت، کشور به سمت و سوی توسعه حرکت نخواهد کرد به ‌طوریکه تاکنون نیز نتوانستیم با تمام قدرت در این مسیر حرکت کنیم و در این راستا ضرورت اداره دانش‌بنیان جامعه در همه عرصه ها بر هیچ کس پوشیده نیست.