علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، با اشاره به آغاز این طرح از اواخر آبان ماه امسال، اظهار داشت: در این گام بزرگ 30 خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد .
وی افزود: اجرای این طرح در بلند مدت سبب کاهش مراجعات و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و کارفرمایان خواهد شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته انتظار می رود طرح تا بهمن ماه تکمیل شود.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان، کاهش رفت و آمدها و ترددهای درون شهری ، کاهش آلودگی محیط زیست، کم شدن ترافیک و هزینه های مخاطبان را از مزایای اولیه این طرح برشمرد و خاطر نشان ساخت: سازمان تامین اجتماعی از سالها پیش با فراهم نمودن بسترهای اولیه، امکان دریافت فیش حق بیمه و ارسال لیست حق بیمه، مشاهده فیش مستمری و سوابق بیمه ای را فراهم کرد و با تکمیل فازهای نهائی و مکانیزاسیون اطلاعات و تعامل با سازمان هایی همچون ثبت احوال ، نظام وظیفه و … در این طرح پر مراجعه ترین خدمات خود را بصورت غیر حضوری ارائه می نماید .
علی حسین نژاد اظهار داشت: تاکنون 17 خدمت در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان امکانپذیر شده که کارفرمایان و بیمه شدگان بیشترین سهم را در این خدمات دارا هستند .
وی امکان انعقاد قرارداد بیمه های اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد، درخواست کمیسیون پزشکی، کمک هزینه ازدواج، ثبت نام افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، استعلام ارتباط بیمه ای و خرید سوابق دوران خدمت سربازی برای بیمه شدگان و مشاهده جزئیات گردش حساب بدهی، امکان ثبت اعتراض بدهی ها، ابلاغ الکترونیکی و صدور مفاصاحساب برای کارفرمایان را از مهمترین خدمات ارائه شده برای کارفرمایان دانست .