صادرات و واردات پنجمین اقتصاد بزرگ جهان برعکس شد
صادرات و واردات پنجمین اقتصاد بزرگ جهان برعکس شد
سکان نیوز؛ کسری تجاری هند در ماه اگوست به دلیل افزایش واردات طلا و صادرات ضعیف افزایش یافت و به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته یعنی ۲۹.۶۵ میلیارد دلار رسید.

کسری تجاری کالای هند در ماه اگوست پس از افزایش واردات طلا در حالی که صادرات کاهش یافت و به دلیل افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و کاهش تقاضای جهانی کاهش یافت و به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته یعنی ۲۹.۶۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

طبق نظرسنجی رویترز، اقتصاددانان انتظار داشتند کسری تجاری این کشور در ماه اگوست ۲۳ میلیارد دلار باشد. این کسری در ماه قبل به ۲۳.۵ میلیارد دلار رسید.

سونیل بارثوال، وزیربازرگانی هند، در رابطه با داده‌های تجاری ماهانه به خبرنگاران گفت که صادرات در شرایط فعلی جهانی با چالش‌های بزرگی مواجه است. او اظهار کرد که افزایش هزینه های حمل ونقل و کاهش رشد در چین همراه با روندهای رکود اقتصادی در اروپا و ایالات‌متحده نیز بر صادرات تاثیر می‌گذارد.

داده‌ها نشان می‌دهد که محموله‌های خروجی از پنجمین اقتصاد بزرگ جهان برای دومین ماه متوالی نسبت به سال قبل ۹.۳ درصد کاهش یافت و به ۳۴.۷۱ میلیارد دلار در ماه گذشته رسید، در حالی که واردات با ۳.۳ درصد افزایش به ۶۴.۳۶ میلیارد دلار رسید.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی گفت واردات ماهانه طلا در ماه اگوست بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۱۰.۰۶ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل رسید که بخشی از آن به دلیل افزایش تقاضای داخلی بود. بر اساس محاسبات رویترز، واردات طلا از نظر ارزشی، در اگوست بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۱ بوده است که به ۸.۵ میلیارد دلار رسید.

صادرات خدمات در ماه آگوست ۳۰.۶۹ میلیارد دلار و واردات ۱۵.۷۰ میلیارد دلار برآورد شد که در مقایسه با سال گذشته به ترتیب ۲۸.۷۱ و ۱۵.۰۹ میلیارد دلار بود. مجموع صادرات کالاها و خدمات هند در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ که در ماه مارس منتهی شد، نزدیک به ۷۷۶ میلیارد دلار آمریکا بود، در حالی که واردات برای همین دوره نزدیک به ۸۵۵ میلیارد دلار بود.

رویترز گزارش کرد که صادرکنندگان گفته‌اند که صادرات کالاهای هندی تحت تأثیر تشدید جنگ تجاری ایالات‌متحده و چین و افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل، علاوه بر کاهش قیمت جهانی کالاها قرار گرفته است.