سهم ۸ درصدی مالیات از GDP/ فاصله‌ای معنادار با کشورهای دیگر داریم - سکان | Sokan Khabar Agency | سکان | Sokan Khabar Agency
افزونه جلالی را نصب کنید. Sunday, 29 September , 2024
گروه : اقتصادی
پ
  • شناسه : 941
  • 24 بهمن 1398 - 16:22
  • 0 دیدگاه
رئیس سازمان امور مالیاتی :

سهم ۸ درصدی مالیات از GDP/ فاصله‌ای معنادار با کشورهای دیگر داریم

سهم ۸ درصدی مالیات از GDP/ فاصله‌ای معنادار با کشورهای دیگر داریم
سهم ۸ درصدی مالیات از GDP/ فاصله‌ای معنادار با کشورهای دیگر داریم
رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در ایران سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی ۸ درصد است، در حالی که این عدد در کشورهای در حال توسعه به ۱۴ تا ۱۵ درصد می رسد.

سکان نیوز، امیدعلی پارسا   با اشاره به عدم تحقق هدف برنامه ششم توسعه در افزایش سهم مالیات در تولید ناخالص داخلی گفت: در حال حاضر سهم مالیات ۸ درصد از GDP (تولید ناخالص داخلی) و عدد بسیار پایینی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه فاصله معناداری با کشورهای دیگر داریم، افزود: در کشورهای توسعه یافته سهم مالیات از GDP بالای ۳۰ درصد و در کشورهای در حال توسعه ۱۴ تا ۱۵ درصد است.

وی ادامه داد: در کشور ما مطابق با آنچه که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده بود باید این عدد به ۱۰ درصد برسد اما فعلاً حدود ۸ درصد است و به این راحتی‌ها هم این نرخ افزایش نمی‌یابد.

پارسا گفت: افزایش سهم مالیات از GDP موجبات ثبات اقتصادی در کشور را فراهم می‌کند و باید از طریق اصلاح سیاست‌های مالیاتی به این سمت برویم.

  • نویسنده : صادقی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

صادرات سلیقه ای مرغ و دیگر محصولات کشاورزی بی انگیزگی برای صادرکنندگان را بوجود می آورد 08 مهر 1403

صادرات سلیقه ای مرغ و دیگر محصولات کشاورزی بی انگیزگی برای صادرکنندگان را بوجود می آورد

سکان نیوز؛ عبدالعلی طهماسبی با بیان اینکه صادرات سلیقه ای مرغ و دیگر محصولات کشاورزی بی انگیزگی برای صادرکنندگان را بوجود می آورد، توضیح داد: در حالی که طبق اعلام رسمی جهادکشاورزی امسال ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته تولید مرغ در مازندران داریم، اما صادرات مرغ ممنوع شده است.

تداوم کارشکنی گمرک آستارا برای صادرکنندگان مازندران 08 مهر 1403

تداوم کارشکنی گمرک آستارا برای صادرکنندگان مازندران

سکان نیوز؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از تداوم کارشکنی گمرک آستارا برای صادرکنندگان مازندران انتقاد کرد.

سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۲ درصد است 06 مهر 1403

سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۲ درصد است

سکان نیوز؛ سرپرست اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه ها سازمان بنادر و دریانوردی، پیرامون نقش نوین بنادر در لجستیک و زنجیره تامین و چالش‌های پیش‌رو، گفت: با وجود اینکه حدود ۹۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا صورت می‌گیرد ولی کماکان سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص داخلی کشور حدود ۲ درصد است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.