بعد از جلسه نیمه ‌تمام شورای شهر گرگان چه گذشت؟
بعد از جلسه نیمه ‌تمام شورای شهر گرگان چه گذشت؟
سکان نیوز؛ شهروندان گلایه مند پس از آنکه نتوانستند در صحن شورای اسلامی شهر مطالبات خود را پیگیری کنند به شهرداری گرگان مراجعه کردند.

به رغم اظهارنظرهای غیرواقعی در فضای مجازی، شهردار گرگان پس از اینکه جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه به دلایل مختلف نیمه ‌تمام باقی ماند برآن شد تا به همراه مدیران شهری برای رسیدگی به مشکلات جمعی از شهروندان ساکن عدالت 69 که ساعت‌ ها برای پیگیری مطالبه ‌های خود در صحن شورا در انتظار بودند اما فرصت حضور در این جلسه را پیدا نکرده بودند، حاضر شود.

شهردار گرگان از این شهروندان دعوت کرد که در سالن جلسات شهرداری حضور یابند تا بتوانند خواسته ‌های خود را مطرح کنند.

پس از شروع این جلسه، ابتدا خانم حاجیان به نمایندگی از ساکنان و سپس آقای کرمی به نمایندگی از مالکان توضیحاتی در خصوص وضعیت تملک و وضعیت فعلی ساختمان ارائه کردند. آنان معتقد بودند ساخت و ساز در مجاورت مجتمعی که آنان سکونت دارند منجر به ریزش و وارد آمدن خسارت ‌های متعدد به منازل مسکونی آنها خواهد شد.

شهردار گرگان پس از شنیدن کامل اظهارات نمایندگان دو طرف، شرح ماجرا را از شاکری معاون فنی و شهرسازی و طاهری مدیر شهرداری منطقه یک جویا شد و پس از آن توضیحاتی در خصوص نقش شهرداری در این اتفاق بیان کرد.

سیدالنگی با بیان اینکه شهرداری تنها مجری قانون است نه ضابط آن گفت: طرح ‌های جامع تفصیلی شهرها از سوی وزارت راه و شهرسازی تهیه و پس از آن برای اجرا به شهرداری‌ ها ابلاغ می ‌شود.

شهردار گرگان با توجه به خطرات احتمالی که ممکن است در آینده متوجه ساکنان این مناطق شود، خاطرنشان کرد تا زمان تعیین تکلیف وضعیت تملک و در اختیار قرار دادن نقشه ریزپهنه بندی از سوی اداره کل راه و شهرسازی، هیچ پروانه ساخت و سازی در محدوده تپه زیباشهر صادر نخواهد شد.

لازم به ذکر است در این جلسه که حدود دو ساعت به طول انجامید، حجت مقسم عضو شورای اسلامی شهر و مدیران ارشد شهرداری گرگان حضور داشتند.