اوقاف قائمشهر آمادگی کامل برای اداره نمایشگاه بین المللی را دارد
اوقاف قائمشهر آمادگی کامل برای اداره نمایشگاه بین المللی را دارد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر گفت :اداره اوقاف این آمادگی را دارد تا با مدیریت مناسب از سوی خود به بهترین نحو نمایشگاه بین المللی را اداره کند تا منفعت برای شهرستان داشته باشد

به گزارش سکان نیوز ، علی فتحی روز چهارشنیه به مناسبت هفته وقف در نشست با اصحاب رسانه با اعلام اینکه بالغ بر ۲۲۰ موقوفه منفعتی در این شهرستان داریم، افزود: ۸۱۰ موقوفه انتفاعی اعم از مساجد، حسینیه ، سقاخانه و امام زاده در این شهرستان وجود دارد.

وی درآمد حاصل از موقوفات دارای درآمد را ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در بحث بقاع متبرکه هم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان های قائمشهر و سیمرغ درآمد داشته ایم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه در ۶ ماه نخست امسال برای ۲۰ موقوفه شهرستان صدور سند انجام شده است، اظهار داشت: در عزاداری ایام محرم یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان هزینه توسط اوقاف قائمشهر صورت گرفته است و همچنین در بحث کمک هزینه دارو و درمان هم ۶۱۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات به آبرومندان این شهرستان کمک شده است.

فتحی خاطرنشان کرد: در مهر تحصیلی و در روستاهای وقفی ۱۱۰ بسته مهر تحصیلی هر بسته به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تهیه و به دانش آموزان ارائه شده است .

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر به بحث بقعه متبرکه امام زاده یوسف رضا و نمایشگاه بین المللی قائمشهر اشاره ای کرد و گفت: در خصوص بیمارستان رازی قائمشهر با توجه به پیگیری های صورت گرفته قسمت اعظم این ساختمان قدیمی که فرسوده بوده تخلیه شده است و علوم پزشکی هم بنا دارد تا این ساختمان را به مزایده بگذارد و تحویل اوقاف دهد.

فتحی ادامه داد: بخش دیالیز، آی سی یو و سی تی اسکن این بیمارستان تنها قسمت های از بیمارستان بوده که در حال فعالیت می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ابن بیمارستان در سه مرحله اجرای حکم آن صورت می گیرد و بنا است تا بخش های ای سی یو و دیالیز بعد پنج سال به اداره اوقاف این شهرستان تحویل داده شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه نمایشگاه بین المللی قائمشهر هیچ منفعتی برای این شهرستان نداشته است، افزود: اداره اوقاف این آمادگی را دارد تا با مدیریت مناسب از سوی خود به بهترین نحو این نمایشگاه را اداره کند تا منفعت برای شهرستان داشته باشد.

فتحی در پایان در خصوص استثنایی ترین تخفیف وقف توسط اوقاف استان اشاره ای کرد و گفت: تاکنون در این خصوص استقبال خوبی صورت گرفته به طوری که امسال بالغ بر ۸۰۰ قرارداد تنظیم کرده ایم و بالغ بر ۳ میلیارد تومان درآمد موقوفات بوده است و انتظار داریم اصحاب رسانه در این خصوص اطلاع رسانی های لازم را داشته باشند.