به گزارش سکان، عقیل امامی تحلیلگر مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت؛ در یکسالگی عمر دولت سیزدهم مشاهده میشود که برخی از مدیران تغییر یافته در مازندران و نیز باقیمانده از دولت قبل توانایی همراهی و همگامی با سیاستهای اجرایی این دولت را ندارند و تداوم خدمت آنان جز فرصتسوزی و ناراضی تراشی ثمر دیگری در پی ندارد و از این رو تمرکز بر بازمهندسی مدیریتی و بازنگری در نحوه مدیریت دستگاههای اجرایی در دیار علویان ضرورت دارد.
استاندار جهادی و عملگرای مازندران در مصاحبه با خبرنگاران در آغاز هفته دولت با اشاره به این مسئله مهم از ارزیابی مدیران دستگاهها و تغییر قطعی مدیران ضعیف مازندران بعد از هفته دولت خبر داد که این موضوع از جدیت و توجه نماینده عالی دولت در استان به رضایت مردم در امور حکایت دارد.
واقعیت این است برخی از مدیران دستگاههای مهم و تعیین کننده استان بعد از روی کار آمدن با انفعال و تعلل سؤوال برانگیز توان پیگیری امور توسعهای را ندارند و حتی از تغییر معاونان و مدیران بجای مانده از دولت قبل عاجزند و نیز در برخی دستگاههای دیگر همچنان درب بر همان پاشنه دولت قبل میچرخد و هیچ بویی از رایحه خدمت رسانی دولت سیزدهم به مشام نمیرسد و در این زمینه مقصر اصلی مدیران کل این دستگاهها هستند چراکه بخاطر تعلل در بازآفرینی فضای تغییر و تحول و کوتاهی در تغییر ریل خدمترسانی خالصانه به مردم موجب ناکامی ولی نعمتان انقلاب از چشیدن شهد خدمات دولت مردمی سیزدهم در این دستگاهها شدند.
حضور میدانی و تحسین برانگیز استاندار جهادی مازندران در تمامی صحنههای خدمت از سیل ویرانگر در غرب تا رسیدگی به نقاط محروم شرق استان، پیگیریهای امور توسعهای در پایتخت برای گرهگشایی از مشکلات مردم و نیز بازدیدهای بیوقفه و جلسات کارگشا که در شبانه روز ۱۶ ساعت از وقت خود را به این امور اختصاص میدهد، برای توفیق و ثمردهی نیازمند مدیرانی جهادی، انقلابی، پاکدست و فساد ستیز است و یقینا مدیران خسته و فاقد تحرک و پویایی نمیتوانند در همگامی با دولت و پیشرفت اساسی استان نقش آفرینی کنند و از این رو تداوم حضور آنان در عرصه مدیریتی ضربات جبران ناپذیری به پیکره مدیریت اجرایی وارد میکند .
معالاسف باید اذعان کرد برخی از مدیران که با فشار برخی چهرههای پرنفوذ سیاسی و ارادههای خارج از استان و برخلاف نظر والی این دیار جایگاههای مدیریتی را اشغال کردند، اکنون به چالش مهم برای توسعه و کارآمدی در عرصههای گوناگون بدل گشته و چاره جویی در مورد آینده آنان نیازمند تصمیمگیری جدی و بی درنگ است.
پرواضح است حرکت کاروان توسعه متوازن مازندران که از سوی استاندار باکفایت و دغدغه مند دولت سیزدهم با تدوین اطلس پیشروی فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی جهتگیریهای اساسی آن در مدل پیشرفت کلان ایران اسلامی تدوین و عملیاتی شد، بواسطه شماری از مدیران نا همسو با مولفههای اثربخش و مفاهیم اعتقادی و ارزشهای نهادینه شده دولت انقلابی دکتر رئیسی در زنجیره خدمترسانی با چالش مواجه شده و بیتردید این وضع روند اجرای بهینه برنامههای تحولی دولت انقلابی را در مازندران با اختلال مواجه خواهد کرد.
به هر روی امید است مدیران ناکارآمد اجرایی در برخی دستگاههای اجرائی مازندران در پی هشدار دلسوزانه استاندار و نیروهای انقلابی استان سریع تر جای خود را به نیروهای انقلابی جوان، با انگیزه و تحول خواه دهند تا با اصلاح امور و باز آفرینی فضای جهاد و خدمت رسانی موثر به مردم مومن دیار علویان، دولت سیزدهم در دست یابی به الگوهای پیشرفت ترسیمی در این استان توفیق یابد.