به گزارش سکان، این اقدام در راستای دستیابی به اهداف کلان سازمان از طریق سیاست های برون سپاری خدمات و اجرایی نمودن مصوبه هیات مدیره محترم درخصوص ایجاد و راه اندازی کارگزاریهای رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی صورت میگیرد .
در فراخوان صادره برای این امر آمده است منظور ازکارگزاریهای رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی ، شخصیت حقیقیِ حرفهای است که پس از طی فرایند لازم با اخذ مجوز خاص در زمینه انجام بازرسی دفاتر قانونی به صورت تخصصی فعالیت مینماید و در اجرای ماده 47 قانون تامین اجتماعی موظف به انجام پروژههای محوله میباشند.
فرآیند بازرسی دفاتر قانونی و اسناد و مدارک واحدهای مورد رسیدگی (اشخاص حقیقی و حقوقی دارای دفاتر قانونی) به منظور شناسایی، تشخیص و طبقهبندی و کسب شواهد و ثبت اقلام مشمول کسر حق بیمه براساس قوانین، بخشنامهها و دستورالعملهای موضوعه و مرتبط سازمان تامین اجتماعی و اعلام موارد شناسایی شده در قالب گزارش بازرسی دفاتر قانونی به واحدهای متقاضی میباشد.
شرایط عمومی متقاضیان:
– تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
– اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور.
– دارا بودن حداقل سن 27 سال و حداکثر 65 سال سن.
– انجام خدمت وظیفه عمومی یاداشتن معافیت دائم برای آقایان.
– دارا بودن توان جسمی و روحی لازم و عدم اشتهار به فساد مالی و اخلاقی.
– عدم سابقه محکومیت کیفری موثر.
– عدم اشتغال درسایر مشاغل. (دولتی و غیردولتی).
2- شرایط اختصاصی:
دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی حسابداری، حسابرسی یا یکی از رشتههای مرتبط از جمله مدیریت با تمامی گرایشها و اقتصاد و احراز یکی از شرایط ذیل:
– دارا بودن حداقل 8 سال سابقه کار در امور وصول حق بیمه، حسابرسی و مالی و بازرسی از دفاتر قانونی مورد تایید سازمان.
– درخصوص کارکنان سازمان تامین اجتماعی (بازنشسته، کارکنان مستعفی یا باز خرید) که متقاضی اخذ مجوز کارگزاری رسمی حقیقی خاص میباشند، صرفا احکام کارگزینی مبنی بر اشتغال با حداقل 5 سال سابقه دربخشهای وصول حق بیمه، مالی و یا بازرسی دفاتر قانونی با هر نوع مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی مورد تایید خواهد بود.
تبصره: مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی غیر مرتبط به شرط گذراندن دورههای آموزشی مرتبط با حسابرسی و حسابداری از موسسات مورد تایید و معتبر حرفهای و دارا بودن حداقل 12 سال تجربه و سابقه مفید در امور حسابرسی، مالی و بازرسی دفاتر قانونی که مورد تایید سازمان قرار گیرد.
فرآیند اخذ مجوز و ابلاغ ایجاد کارگزاری:
جذب متقاضیان صرفا از طریق برگزاری آزمون علمی و مصاحبه خواهد بود.
متقاضیان میبایست درخواست خود به انضمام مدارک ذیل را از روز شنبه مورخ 29 آبان ماه تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 4 آذرماه ، به رابط کارگزاری های رسمی اداره کل استان به نشانی رشت – گلسار – نبش خیابان 89 ارائه و به ثبت دبیرخانه برسانند. به درخواستهای واصله بعد از انقضای مهلت یا به درخواستهایی که مدارک آنها ناقص باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد:
- تقاضای کتبی اخذ مجوز فعالیت
- تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
- تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم متقاضی.
- تصویر آخرین مدرک تحصیلی.
- تصویر آخرین حکم استخدامی.
- تصویر حکم بازنشستگی.
- عکس 4*3 جدید ( 4 قطعه).
- تصویرکارت عضویت در جامعه حسابداران رسمی درخصوص آندسته از متقاضیانی که عضو جامعه حسابداران رسمی میباشند.
- گواهی موسسات (غیرسازمانی) محل اشتغالِ پیشین فرد متقاضی (که میبایست با عنوان شغلی متقاضی در لیست حق بیمه مطابقت داشته باشد).
تبصره 1: قبولی در آزمون کتبی هیچگونه تعهدی جهت اعطای پروانه کارگزاری برای سازمان ایجاد نمینماید.
تبصره 2: قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه هیچگونه تعهد استخدامی جهت سازمان ایجاد نمینماید.
تبصره 3: مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی برعهده داوطلب اخذ پروانه خواهد بود و در هر مرحله از مراحل پذیرش و مراحل بعدی آن، در صورتیکه محرز گردد که متقاضی به اشتباه یا عمداً اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی فراخوان میباشد از طی مراحل بعدی فرآیند ممانعت بعمل خواهد آمد .
شایان ذکر است علاقمندان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 32119664 تماس حاصل فرمایند .