به گزارش سکان نیوز ؛ «علیرضا سعدی پور» در جلسهای که صبح امروز بدین منظور در باشگاه فرهنگیان مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: قضاوت در مورد فرهنگ یک ملت به این بستگی دارد که مردمش چگونه اوقات فراغت خود را سپری میکنند. از این رو باید با رویکرد نوآورانه هدفگذاری درستی در این بخش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین رویکرد آموزش و پرورش از حافظه محوری به مهارت محوری تغییر کرده است، افزود: شعار امسال حوزه پرورشی برای دانشآموزان «هر دانشآموز یک مهارت» است که در این زمینه برنامهریزیها برای تشکیل 970 پایگاه تابستانی انجام شده است. بحث ارتقاء مهارتهای زندگی در دانشآموزان بسیار مهم است و محور برنامههای تابستانی را تشکیل میدهد.
این مسئول با بیان اینکه براساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش 119 برنامه برای اوقات فراغت دانشآموزان در تابستان 99 اجرا می شود، تصریح کرد: 42 برنامه از این تعداد مربوط به تشکلهای دانشآموزی است که نشان دهنده نقش مهم تشکلها در این زمینه است. پس از آن 33 برنامه مربوط به حوزه پرورشی است که در مجموع بیشترین حجم برنامهها را تشکیل میدهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افتتاحیه برنامههای تابستانی امسال را 14 تیرماه و پایان آن را 31 مرداد ماه عنوان کرده و گفت: امسال نخستین سالی است که برنامه ها در دو حوزه حضوری و مجازی اجرا می شود. درواقع برنامه های حوزه مجازی همچون چند ماه گذشته که دانش آموزان در خانه به سر می بردند اجرا خواهد شد به نوعی مانور فعالیت های آموزشی در سال تحصیلی آینده است.
سعدی پور با بیان اینکه باید نتیجه تمام فعالیتها به دانشآموز برسد، خاطرنشان کرد: نباید از نقش والدین در این بخش غافل شویم. والدین می توانند تاثیر مهمی داشته باشند منتهی باید به نگرانیهای آنها به ویژه در بحث کرونا دقت کرده و تمامی جوانب احتیاطی را رعایت کنیم. پروتکلهای بهداشتی در برگزاری کلاسها رعایت شده و بخش قابل توجهی از برنامهها نیز در فضای مجازی برگزار میشود.
وی به نقش دستگاههای مرتبط در این موضوع نیز اشاره کرده و گفت: دیگر دستگاهها همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف، سپاه و بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، هلال احمر و … تا حد زیادی در این امر دخیل هستند و همکاریها و تعاملات چند جانبه در این خصوص با آموزش و پرورش دارند.