کاهش 66 درصدی مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی قم با  اجرای طرح ۳۰۷۰
کاهش 66 درصدی مراجعه به کارگزاری های تامین اجتماعی قم با  اجرای طرح ۳۰۷۰
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی استان قم گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰، مراجعه بیمه‌شدگان به کارگزاری های تامین اجتماعی استان ۶۶ درصد کاهش یافته است.

علی اصغر دادخواه با بیان اینکه سال ۹۹ به عنوان سال تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی نام‌گذاری شده، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص غیرحضوری شدن خدمات این سازمان به واسطه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ را رونمایی کرد.
دادخواه با بیان اینکه دوشنبه هر هفته یک سرویس کاملا غیرحضوری و نوین، به بیمه‌شدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود، گفت: تاکنون فرایند ارائه و دریافت ۲۱ خدمت پرمراجعه و پرتراکم بصورت کاملا غیرحضوری شده و تا پایان بهمن ماه با افزودن ۹ خدمت دیگر جمع این خدمات کاملا غیرحضوری شده به ۳۰ خدمت خواهد رسید.
به گفته دادخواه فرایند ارائه خدمت بصورت کاملا حضوری ۱۰ سرویس در امور بیمه شدگان، ۷ سرویس در وصول حق بیمه، ۳ سرویس در امور مستمری ها و یک سرویس نیز در امور نامنویسی در قالب طرح ۳۰۷۰، عملیاتی شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم کاهش حدود ۶۶ درصدی مراجعات مردم و بیمه شدگان به کارگزاری های رسمی این سازمان در قم را از دستاوردهای مثبت اجرای طرح ۳۰۷۰ اعلام کرد و گفت: در ۷ خدمت تعویض و صدور دفترچه، تامین اعتبار، انعقاد قرارداد مشاغل آزاد و اختیاری، پرداخت هزینه پروتز و اوروتز، پرداخت کمک هزینه ازدواج، پرداخت هزینه کفن و دفن و ابلاغ برگه های مطالباتی کارفرمایان در آذرماه امسال و با اجرای این طرح،  ۲۹۹۹۰ مراجعه به پنج کارگزاری تامین اجتماعی در قم داشته ایم در حالی که در آذرماه سال ۹۸ تعداد مراجعات مردم و بیمه شدگان برای دریافت این ۷ سرویس به میزان ۸۷ هزار و ۷۶۰ مراجعه ثبت شده است.
دادخواه افزود: برای تمدید اعتبار دفترچه های درمان تامین اجتماعی در آذرماه سال ۹۸  تعداد ۵۲ هزار و ۳۱۷ مراجعه به کارگزاری های قم داشته ایم که این رقم در آذرماه امسال و پس از اجرای طرح ۳۰۷۰ به عدد صفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح ۳۰۷۰ در دو خدمت پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و صدور گواهی اقساط مستمری بگیران هیچ مراجعه ای به کارگزاری های تامین اجتماعی قم در آذرماه امسال ثبت نشده است.
طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان) با حضور مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان افتتاح شد. این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجعه از مجموع ۹۶ میلیون مراجعه تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.