یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون در خصوص وضعیت فعلی شبکه فروش بیان داشت: شبکه نمایندههای بیمه تعاون نوپا و جوان هستند و با قدرت و کیفیت به فعالیت خود ادامه میدهند و در کنار آنها با کارگزاران برخطی که دارای مجوز از بیمه مرکزی هستند، همکاری کرده و بیمهنامهها را عرضه میکنیم.
مظلومی در رابطه با چالشهای موجود میان شبکه فروش سنتی و آنلاین، گفت: ما به عنوان شرکت بیمه مشکلی در این زمینه نداریم؛ البته راجع به فعالیت استارتاپها بزرگنمایی میشود، این در حالی است که کارگزاران آنلاین صرفا 2 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند و 98 درصد بیمهنامهها همچنان به شکل و شیوه قبل عرضه میشود.
وی افزود: فعالیت استارتاپها به گونه ای منعکس میشود که گویی آنها بازار را در اختیار دارند و نمایندههای فروش بیکار شدهاند؛ اما طبق پیشبینیها در بهترین حالت سهم آنها به 5 درصد کل بازار میرسد؛ زیرا بسیاری از رشتههای بیمهای اصلا امکان فروش آنلاین را ندارند. بنابراین شبکه فروش آنلاین حداکثر در حوزه فروش بیمهنامههای شخص ثالث و بدنه امکان موفقیت دارند.
مدیرعامل بیمه تعاون بیان کرد: تحول دیجیتال صرفا مربوط به بخش فروش بیمهنامهها نمیشود و قسمتهای مختلفی اعم از خسارت، ارزیابی، بازدید اولیه و کارشناسی را شامل میشود. بیمه تعاون نیز در بخش خسارت و بازدید اولیه بیمههای اتوموبیل به سمت دیجیتالی شدن حرکت و اپلیکیشنهای جدیدی در این زمینه آماده کرده است.