به گزارش سکان نیوز، علی اکبر الوندیان اظهار داشت: اکنون که محدودیت گاز داریم، برای کارخانه هایی که در کلانشهر قرار ندارند سهمیه مازوت اختصاص پیدا می کند ولی برای انتقال مازوت از پالایشگاه ها به کارخانه های سیمان با افزایش هزینه حمل و نقل روبرو هستیم.
دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه هزینه سوخت نزدیک به ۲ برابر برای صنعت سیمان تمام می شود، گفت: مازوت با قیمت یارانه ای به کارخانه های سیمان ارائه می شود اما هزینه حمل و نقل آن برای کارخانه دار گران تمام می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه هزینه های حمل بیشتر می شود اما متحمل آلودگی هم هستیم و سوخت مازوت پاک و با کیفیت تحویل نمی شود.
الوندیان عنوان کرد: در زمان بارگیری امکان دسترسی به سوخت وجود دارد از این رو دخل و تصرف در مازوت هستیم که از آن کم یا زیاد شده یا مواد افزودنی به آن اضافه می شود به گونه ای که در کیفیت سوخت تاثیر گذاشته و فرایند تولید را با آسیب روبرو می کند.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال زمانی که مازوت از پالایشگاه اصفهان به سمت کارخانه سیمان بیرجند باگیری می شود این طول مسیر فرصت دخل و تصرف را برای ایجاد آلودگی در مازوت زیاد می کند.













































