پسماند نقطه ای پاسخگو نیست و مدیران از نگاه شهری دوری کنند
پسماند نقطه ای پاسخگو نیست و مدیران از نگاه شهری دوری کنند
سکان نیوز؛ استاندار با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند به وزارت کشور ارسال و بخشی از اعتبار آن تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: موضوع پسماند باید ملی و استانی دیده شود، پسماند نقطه ای پاسخگو نیست و مدیران از نگاه شهری دوری کنند.

یوسف نوری، استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه‌های مختلف استان باید مدیریت یکپارچه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: جمعیت، یک فرصت است و باید منویات رهبر معظم انقلاب در این بخش با اهتمام و جدیت به تحقق برسد.

استاندار مازندران، رفع موانع و بسیاری از مشکلات را در گرو توافق، تعامل و همبستگی دانست و ابراز داشت: راهبرد اساسی توسعه و پیشرفت داشتن منافع مشترک است.

نوری افزود: اگر از نگاه بخشی عبور کنیم، قطعاً استان به توسعه و پیشرفت زیادی خواهد رسید.

استاندار مازندران، در راستای مشکلات بابلرود با ذکر این نکته که با مدیریت یکپارچه ساحلی بسیاری از مسائل رفع و حل می‌گردد، افزود: اگر مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بابلرود از لفور تا بابلسر وجود داشت و مطالعات بین المللی آن به اجرا و عمل می‌رسید، یک پروژه بزرگ آبادانی و گردشگری را شاهد بودیم.

استاندار با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند به وزارت کشور ارسال و بخشی از اعتبار آن تخصیص خواهد یافت، خاطرنشان کرد: موضوع پسماند باید ملی و استانی دیده شود، پسماند نقطه ای پاسخگو نیست و مدیران از نگاه شهری دوری کنند.

نوری همچنین در موارد مشترک عمرانی بین شهرو روستا خواستار تعامل و همراهی مدیران و مردم شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در راستای اجرای بسیاری طرح‌های عمرانی، اقتصادی و گردشگری باید از ۱۳ مرکز دستور یک مجوز گرفته شود که البته باید این فرآیند کوتاه شود، خواستار متمرکز شدن دستگاه‌ها در ایفای نقش توسعه استان شد.

نوری با تاکید بر اینکه در اقدامات طرح مولدسازی برای خدمات به مردم تسریع گردد، افزود: شهرداری‌ها در راستای ساماندهی سواحل از سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار مشارکت بگیرید.

  • نویسنده : مهریا شعبانیان