همدلی نیکوکاران با دانشگاه علوم پزشکی بابل است/ بابل شایسته لقب بهشت خیرین است
همدلی نیکوکاران با دانشگاه علوم پزشکی بابل است/ بابل شایسته لقب بهشت خیرین است
سکان نیوز؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همدلی نیکوکاران و دانشگاه، افزایش خدمات باکیفیت بالا با استاندارد جهانی را در برداشته است و منجر به افتتاح بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال و یکی از سه مرکز بزرگ دیالیز کشور شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مظفرپور بیان داشت: یکی از شاخصه‌های درخشان این دانشگاه، انجام بیش از ۱۵۰۰ پیوند کلیه موفق هست که منجر به مراجعه زیاد بیماران با بیماری‌های کلیوی و نیازمند دیالیز استان مازندران و حتی استان‌های اطراف به بیمارستان‌های فوق تخصصی بابل شده است.

دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: در شهرستان بابل از سال‌های گذشته تاکنون تنها ۲۴ تخت دیالیز وجود داشت که برای بیماران مراجعه‌کننده کافی نبود به‌طوری‌که نسبت بیمار به تخت‌ها، بیش از یک به ۱۰ بود، درحالی‌که در استاندارد کشوری به ازای هر ۳ بیمار باید یک‌تخت وجود داشته باشد.
وی گفت: مرکز یک‌صد تخت دیالیز حاج‌خانم طاهره وایگانی توسط خانواده محترم میناگر در سه‌طبقه با زیربنای ۳۲۰۰ مترمربع از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و تا ابتدای دولت سیزدهم پیشرفت فیزیکی حدود ۵۵ درصد داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: در تفاهم‌نامه این پروژه خیرساز بین بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و این دانشگاه، تعهداتی بر عهده دانشگاه بود که متأسفانه انجام‌نشده بود و با روی کار آمدن دولت سیزدهم تمام تعهدات انجام و پروژه به اتمام رسید.
این مسئول ادامه داد: در این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال توسط خانواده محترم میناگر به نیت مادر سرکار خانم طاهره وایگانی و ۱۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل هزینه شده است.
دکتر مظفرپور ادامه داد: در اردیبهشت سال جاری سه روز قبل از شهادت رئیس‌جمهور مردمی در سفر استانی به مازندران، بزرگ‌ترین مرکز دیالیز شمال کشور توسط حجت‌الاسلام دکتر رئیسی «رئیس‌جمهور شهید» به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر داود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی تصریح کرد: با آغاز به کار این پروژه شاخص تعداد بیمار دیالیزی به تخت به ازای هر دو و نیم بیمار یک‌تخت دیالیزی کاهش پیدا کرد که این نسبت از استاندارد کشوری مناسب‌تر می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه به‌راستی بابل شایسته لقب بهشت خیرین است، گفت: در بابل اقدامات ارزشمندی در حوزه سلامت انجام شد و ظرفیتی که در این شهر در حوزه خیرین وجود دارد، هم‌رتبه بسیاری از استان‌های بزرگ کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این دانشگاه با مشارکت نیکوکاران می‌تواند منشأ خدمات بیشتر و گسترده‌تر در سطح منطقه و حتی ملی باشد.