به گزارش سکان نیوز، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در جریان بازدید از عملیات ریلگذاری این پروژه بیان کرد: این طرح به هیچ وجه با کمبود منابع مالی روبرو نبوده و مصمم هستیم آن را بعنوان یکی از اقدامات افتخارآمیز دولت تدبیر و امید به نتیجه رسانده و به مرحله بهرهبرداری برسانیم.
وی با بیان اجرای طرحهای ریلی متعدد در کشور در دولت تدبیر و امید اظهارداشت: با وجود تردیدهایی که درباره به نتیجه رسیدن راهآهن کرمانشاه ، همدان ، گیلان ، ارومیه و راهآهن تبریز – بستانآباد وجود داشت ، دولت تدبیر و امید این پروژههای بزرگ را عملیاتی و به نتیجه رساند و درباره راهآهن اردبیل هم چنین خواهد شد.
نوبخت گفت: کار در پروژه ۱۷۵ کیلومتری راهآهن اردبیل – میانه باید از دو جبهه سرعت گیرد و با توجه به نبود مشکل اعتباری، بهانهای برای تکمیل و به نتیجه نرسیدن آن در این دولت وجود ندارد.
علی نیکزاد ، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جریان این بازدید گفت: به خاطر برخی کاستیها عملیات اجرایی راهآهن اردبیل – میانه بسیار طولانی شده و ما خواهان این هستیم که این پروژه در سال ۱۴۰۰ و تا پایان دولت دوزادهم بعنوان یادگاری این دولت افتتاح و بهرهبرداری شود.
وی بیان کرد: در تمام جلسات با معاون رییسجمهوری و وزیر راه و شهرسازی توافق شده که ۱۰۰ کیلومتر روسازی پروژه ، عملیات زیرسازی و احداث هفت ایستگاه مسیر امسال به اتمام برسد و با توجه به تامین مالی طرح مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.
حجتالاسلام سیدکاظم موسوی ، رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل هم گفت: این جای خوشحالی است که دولت مصمم به پایان رساندن راهآهن اردبیل – میانه پس از حدود ۲۰ سال بلاتکلیفی است و مردم استان اردبیل چشم انتظار شنیدن سوت قطار بوده و انتظار میرود که این مهم در زمان این دولت انجام پذیرد.
وی بیان کرد: البته تنها رسیدن قطار به اردبیل کافی نیست و این راهآهن باید تا پارس آباد و اتصال به جمهوری آذربایجان و کشورهای قفقاز تداوم یابد.
صدیف بدری ، نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین و عضو کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: برای اجرای این طرح در هفت سال گذشته زحمات زیادی کشیده شده و انصاف نیست که این طرح در دولت دوازدهم به پایان نرسد.
وی همچنین از زحمات استاندار اردبیل در زمینه تسریع در عملیات اجرایی راهآهن اردبیل – میانه تقدیر و اظهارامیدواری کرد که این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۰ به نتیجه برسد.
مهندس خطیبی مجری پروژه راهآهن اردبیل – میانه نیز در گزارشی از وضعیت اجرای طرح گفت: تاکنون ۲۳ کیلومتر از مسیر راهآهن اردبیل – میانه ریلگذاری شده و این میزان امسال به ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه طرح راهآهن اربیل – میانه یکی از سختترین طرحهای ریلی کشور میباشد، افزود: در این مسیر ۶۲ دستگاه تونل با طول ۲۴.۵ کیلومتر وجود دارد که ۲۲.۵ کیلومتر آن حفاری شده و در ۱۶ کیلومتر آن نیز لاینیگ صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح نیز از ۸۵ درصد عبور کرده است.
وی بیان کرد: سه ایستگاه فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست در مسیر طرح ۳۵ درصد و ایستگاه اردبیل نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این ایستگاهها نیز امسال تکمیل و بهرهبرداری میشوند.
وی ابرازامیدورای کرد که پروژه راهآهن اربیل – میانه در دولت دوازدهم به بهرهبرداری برسد.
نوبخت: ابرپروژه راهآهن اردبیل – میانه تا پایان دولت بهرهبرداری میشود
برچسب ها
چوب حراج وزارت صمت به منابع ملی/ صادرات آب از مسیر فولاد و آهن؟!
سکان نیوز؛ در شرایطی که عمده استان ها و شهرهای کشور با تنش و بحران آب و قطعی های مکرر برق دست به گریبان هستند، نبود نظارت کافی موجب شده خام فروشی در صنعت فولاد و آهن و هدررفت منابع ملی تشدید شود.
گران فروشی به سبک ایران خودرو/ موج جدید گرانی خودرو از کی شروع میشود؟
سکان نیوز؛ ایران خودرو قیمتهای جدید محصولات خود را روز سه شنبه گذشته به سازمان حمایت ارسال کرده و در لحنی تهدید آمیز این سازمان را موظف به پاسخ یک ماهه کرده است که به نظر میرسد خوابی که این خودروساز برای این سازمان دیده است هم به ضرر این نهاد ناظر تمام شود و هم قدرت خرید مردم.
ایرانپلاست زیر سایه تکرار و انحصار / نوآوری، قربانی پکیجهای میلیاردی شد؟
سکان نیوز؛ با گذشت چند روز از پایان نمایشگاه ایرانپلاست، سوالات جدی درباره روندهای مالی، تخصیص فضا و عدالت تبلیغاتی بیپاسخ مانده اند؛ به نظر می رسد سکوت مدیران، حالا خود بهعنوان پاسخ تلقی میشود.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.