منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم در گفت و گو با سکان نیوز با اشاره به اینکه رتبه بندی یکی از اصلی ترین فرایندها در نظام مدیریت منابع انسانی است بیان داشت: نظامهای شغلی یا شغل محورند یا شاغل محور. وزارت آموزش و پرورش شغل محوراست و طبق آن کسانی به این حیطه ورود میکنند که مجهز به صلاحیتهای تعیین شده باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.
وی افزود: دو دسته صلاحیت بدو ورود به حرفه و دوم حین خدمت و ارتقای مستمر فرایندها داریم که یا برنامه ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو اتفاق بیفتد.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش، دستگاهی گسترده است و برنامه ریزی به تنهایی در جایگاه خود کافی نیست و باید انگیزههای درونی نیز ایجاد شود، گفت: نقطه آغاز رتبه بندی مجهز شدن به این تواناییها و نقطه پایانی آن ارتقای کیفیت است.
بابایی کارنامی با اشاره به جلسه مشترک نمایندگان تشکلها با رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای گذشته خاطرنشان کرد: در این جلسه، بحثهای متعددی درباره رتبهبندی معلمان مطرح شد و مقرر شد که رتبهبندی معلمان اجرا شده در سال ٩٨، در احکام سال 99 احیا شود.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم با بیان اینکه در رتبهبندی معلمان 5 گروه پیشبینی شده است، گفت: به هر پنج گروه در رتبهبندی یعنی مقدماتی، پایه، ارشد، خبره و عالی، رقم رتبهبندی تعلق میگیرد اما بهگونهای که بیشترین سهم را گروههای بالاتر یعنی خبره و عالی بهرهمند شوند.
بابایی کارنامی در ادامه با اشاره به تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی اظهار کرد: تصویب این طرح در مجلس برای معلمانی بود که سالها در شرایط سخت و بدون هیچ گونه کم کاری با تمام وجود به معلمی پرداختند و این تصمیم در جهت حمایت از این افراد بود.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم گفت: در آخرین تغییرات طرح تکلیف نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمولان طرح به دو دسته تقسیم شدند؛ دسته نخست حق التدریسیها، پیش دبستانیها، جاماندگان و مشمولان تبصره 17 قانون مصوبه سال 94 میشوند و دسته دوم آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشمول مصوبه سال 95 مجلس هستند، برای گروه اول مصوب شد که با آموزش و آزمون پس از آموزش از همان متون آموزش داده شده از سال دوم برنامه تا انتهای قانون برنامه ششم مشمولان طرح، جذب و مشغول به کار شوند و برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز مصوب شد این افراد به شکل تجمیعی (بالای دو نفر) و مستمر(مشغول به کار از سال 92) با آزمون داخلی همانند دسته اول از سال دوم برنامه تا انتهای برنامه ششم مشغول به کار شوند.
بابایی کارنامی افزود: معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی سالها با حداقل حقوق و دستمزد در سختترین و محرومترین مناطق کشور صادقانه و با عشق و علاقه مشغول کار بودند و هرگز به علت کمبودها و محرومیتها کم کاری نداشتند.
منتخب مردم ساری و میاندورود در مجلس یازدهم؛
مجلس یازدهم با دولت در مورد حقوق فرهنگیان هیچ تعارفی ندارد / معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سالها با حداقل دستمزد کار کردند
سکان نیوز؛ علی بابایی کارنامی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم با دولت در مورد حقوق فرهنگیان هیچ تعارفی ندارد ، اظهار داشت: معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی سالها با حداقل دستمزد در محرومترین مناطق با عشق و علاقه کار کردند.
لینک کوتاه :
https://sokannews.ir/?p=4845
برچسب ها
استخدام آموزش و پرورش حقوق معلمان علی بابایی کارنامی مجلس یازدهم معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی
دیپلماسی پشت پرده از دیدگاه حقوق بینالملل و اثر آن در مذاکرات آتی ایران و آمریکا
سکان نیوز: دکتر امیر حجازی در تحلیلی بر دیپلماسی پشت پرده از دیدگاه حقوق بینالملل و اثر آن در مذاکرات آتی ایران و آمریکا پرداخت.
توافق لیبی ۲۰۰۳ و پیامدهای آن برای ایران: یک درس راهبردی
سکان نیوز: دکتر امیر حجازی اطاقسرا پژوهشگر ارشد حقوق بینالملل و مطالعات راهبردی وکیل دادگستری در تحلیلی بر توافق 2003 لیبی با آمریکا پرداخت.
ضرورت برنامهریزی میان پارلمانهای ایران و ازبکستان برای افزایش حجم مبادلات تجاری
سکان نیوز؛ در نشست مشترک سید شمس الدین حسینی و ابراهیم رضایی با روسای کمیسیونهای اقتصاد و دفاع مجلس نمایندگان ازبکستان بر ضرورت گسترش روابط تجاری و همچنین تقویت همگرایی در زمینه مسائل بینالمللی و تقویت امنیت منطقه تاکید شد.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.